جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رکورد جدید تیم تایوانی: اورکلاک حافظه رَم DDR4 تا فرکانس 5.5 گیگاهرتز

تیمی از اورکلاکرهای حرفه ای به تازگی توانستند ماژول رَم DDR4 کمپانی G.Skill را تا فرکانس 5500 مگاهرتز اورکلاک کنند، که سریع ترین سرعت عملکرد حافظه رَم تا به امروز محسوب می شود. تیم تایوانی Toppc برای دستیابی به این هدف از مادربورد Gaming Pro Carbon AC ساخت کمپانی MSI که بر اساس پلتفرم جدید X299 اینتل ساخته شده، و پردازنده Core i7-7740K اینتل استفاده کردند.

همین تیم سال گذشته توانستند رکورد 5 گیگاهرتز را برای رَم DDR4 بر جای بگذارند و امسال نیز به هدف 5.5 گیگاهرتزی دست یافتند. در این پروژه از یک قطعه ماژول رَم 8 گیگابایتی مدل Trident Z RGB ساخت G.Skill استفاده شده بود که معمولاً در قالب قطعات 8 و 16 گیگابایتی و در کیت های مختلف عرضه می شود.

حافظه رَم 8 گیگابایتی G.Skill در حالت پایه با فرکانس 1500 یا 1600 مگاهرتز عمل می کند، اما تیم Toppc توانست این رقم را تا 2750 مگاهرتز افزایش دهد و از آنجا که حافظه های DDR در هر سیگنال کلاک دو قطعه داده را انتقال می دهند، فرکانس کاری واقعی به 5500 مگاهرتز رسید. پردازنده مرکزی چهار هسته ای نسل هفتمی 7740K مورد استفاده در این سیستم نیز در حالت پایه با فرکانس 4.30 گیگاهرتز کار می کند و در حالت تقویت شده به 4.50 گیگاهرتز می رسد.

گفتنیست خنک سازی پردازنده و ماژول رَم حین اجرای این عملیات با استفاده از نیتروژن مایع انجام شد، بنابراین انتظار نمی رود گیمرها و کاربران نیمه حرفه ای با استفاده از خنک کننده های مبتنی بر هوا یا آب به چنین نتیجه ای دست یابند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *