جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کسپرسکی از مایکروسافت شکایت کرد

کسپرسکی به علت نقض قوانین رقابتی از سوی مایکروسافت،‌ علیه این شرکت شکایت کرده است.

کسپرسکی از مایکروسافت شکایت کرد

کسپرسکی شکایتی مبنی بر نقض قوانین رقابتی علیه مایکروسافت تنظیم کرده است. چندی پیش این شرکت پرونده‌ی دیگری در سرویس ضد انحصاری فدرال روسیه (FAS) علیه مایکروسافت گشوده و مدعی شده بود مایکروسافت با جایگاهی که به‌واسطه‌ی سیستم‌عامل ویندوز دارد در تلاش است کاربران این سیستم‌عامل را از نرم‌افزارهای ضدویروس دیگر شرکت‌ها به سمت استفاده از نرم‌افزار امنیتی پیش‌فرض ویندوز یعنی ویندوز دیفندر هدایت کند. باوجوداینکه مایکروسافت پس‌ از این شکایت تغییراتی در محصولات خود ایجاد کرد،‌ این‌گونه به نظر می‌رسد که کسپرسکی هنوز به خواسته‌های خود دست نیافته و این بار پرونده‌ی دیگری در کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا و دفتر اتحادیه‌ی فدرال آلمان علیه مایکروسافت تشکیل داده است.

یوگن کسپرسکی، از مؤسسان این شرکت، می‌گوید:

مایکروسافت از سیطره و جایگاهی که به‌واسطه‌ی ویندوز در بازار سیستم‌عامل پیدا کرده است، برای ترویج ویندوز دیفندر، حتی به قیمت تنظیم این نرم‌افزار امنیتی نامرغوب به‌عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض کاربران خود، سوء استفاده می‌کند.
کسپرسکی مدعی است مایکروسافت با آپدیت این سیستم‌عامل به ویندوز ۱۰، این آنتی‌ویروس را حذف و ویندوز دیفندر را به‌جای آن فعال می‌کند و همچنین مایکروسافت فرصت کافی برای آزمایش کامل سازگاری آپگریدهای ویندوز ۱۰ فراهم نکرده است.

مایکروسافت در سال‌های اخیر آنتی‌ویروس ویندوز دیفندر را به‌تدریج بهبود داده است و با انتشار ویندوز ۱۰، این نرم‌افزار تبدیل به بخشی از خود سیستم‌عامل شده که به‌صورت پیش‌فرض فعال است، درحالی‌که مایکروسافت ادعا می‌کند این کار را برای تأمین امنیت کاربران خود انجام داده است، کسپرسکی مدعی شده که این کار برهم زننده‌ی شرایط برابر رقابتی است. در رابطه با همین موضوع کسپرسکی در پیامی اعلام کرده است:

ما خواهان آن هستیم که مایکروسافت از گمراه کردن کاربران ما و کاربران دیگر تولیدکنندگان دست بکشد و محیطی فراهم شود که همه‌ی تولیدکنندگان نرم‌افزارهای امنیتی در شرایطی برابر به رقابت بپردازند.
در مقابل، مایکروسافت باور دارد سیاست‌های ویندوز ۱۰ مطابق با قوانین رقابتی است و اظهار می‌کند:

هدف اصلی مایکروسافت تأمین امنیت مشتریان است. ما مطمئن هستیم ویژگی‌های امنیتی ویندوز ۱۰ مطابق قوانین رقابتی است و در قبال تمامی سؤالات مسئولان پاسخگو هستیم.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *