جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ژاپن سیستم مکان یاب اختصاصی می‌سازد

یک راکت H-IIA روز پنجشنبه صبح از مرکز فضایی تانیگاشیما در جنوب ژاپن پرتاب شد که ماهواره‌ی Michibiki شماره ۲ را حمل می‌کرد و سپس آن را در مدار رها کرد.

 سیستم مکان یاب

ژاپن روز پنجشنبه یک راکت پرتاب کرد که حامل ماهواره ای با نسخه ی محلی سیستم موقعیت یاب جهانی(GPS) آمریکا بود. انتظار می‌رود این ماهواره دقت اطلاعات مکان یابی مورد استفاده در تلفن های هوشمند وسیستم ناوبری خودرو را افزایش دهد.

یک سخنگوی کابینه گفت پرتاب موفقیت آمیز بوده است. ژاپن اولین ماهواره Michibiki را در سال ۲۰۱۰ به‌طور آزمایشی ارسال کرد و در نظر دارد دو ماهواره دیگر را نیز اواخر امسال پرتاب کند.

زمانی که چهار ماهواره در مدار قرار گیرند، حداقل یک ماهواره به مدت هشت ساعت در هر روز بر فراز ژاپن پرواز خواهد کرد.

گرچه GPS به‌طور گسترده در ژاپن استفاده می‌شود اما داشتن ماهواره مکمل در کشوری که کوه‌ها و ساختمان های بلند تداخل ایجاد می‌کنند، اهمیت دارد.

Michibiki در زبان ژاپنی به معنی هدایت است و می‌تواند منطقه آسیا و اقیانوسیه را تحت پوشش قرار دهد و استفاده‌ی آن غیرنظامی است.

ترکیب آن با GPSآمریکا باعث افزایش ثبات دریافت امواج رادیویی و افزایش دقت اطلاعات مکانی می‌شود. GPS آمریکا خطای حاشیه ای حدود ۱۰ متری دارد اما با یکدیگر خطای آن به چند سانتی متر کاهش میابد.

انتظار می‌رود این سیستم برای فعالیت هایی همچون تراکتورهای بدون راننده در کشاورزی و کمک به توسعه ماشین آلات خودکار استفاده شود. طبق محاسبات تا سال ۲۰۲۳ دولت در نظر دارد به‌طور کلی ۷ ماهواره به مدار ارسال کند و سیستم ایمن GPS ژاپنی را بدون وابستگی به آمریکا راه اندازی کند.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *