جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل برای مقابله با کوالکام سفارش تراشه‌های LTE اینتل را افزایش می‌دهد

گفته می‌شود جنگ میان اپل و کوالکام بالا گرفته است و از همین رو کوپرتینویی‌ها قصد دارند سفارش تراشه‌های LTE اینتل را افزایش دهند.

 تراشه‌های LTE

به گفته‌ی دیجی‌تایمز، تنور نزاع میان اپل و کوالکام داغ‌تر از گذشته شده است و اپل برای مقابله با کوالکام، قصد دارد میزان سفارش تراشه‌های LTE اینتل را افزایش دهد. با اینکه عملکرد تراشه‌های اینتل نسبت به کوالکام ضعیف‌تر است، اما این کمپانی حدود ۳۰ درصد از تراشه‌های آیفون 7 را تامین می‌کند که این میزان در سال ۲۰۱۷ به ۵۰ درصد خواهد رسید. متخصصان می‌گویند تا سال ۲۰۱۸، اینتل بیش از ۷۰ درصد تراشه‌های LTE مورد نیاز آیفون‌های اپل را تامین خواهد کرد.

اوایل سال جاری میلادی، اپل شکایتی را مبنی بر بهای زیاد حق لایسنس تکنولوژی‌های کوالکام تقدیم دادگاه کالیفرنیا کرد. در مقابل کوالکام نیز با متهم کردن اپل اعلام کرد کمپانی تحت هدایت تیم کوک حق بهره‌داری کوالکام از سرمایه‌گذاری مشارکتی در Korean Fair Trade Commission (کمیسیون تجارت نمایشگاهی کره) را به این کمپانی پرداخت نکرده است.

با این اوصاف، تصمیم اپل برای کاهش سفارشات و وابستگی به کوالکام طی ماه‌های آتی امری طبیعی به نظر می‌رسد. اخیرا این کمپانی با استخدام اسین ترزیوغلو، نایب رییس بخش مهندسی کوالکام، به دنبال اجرای یک پروژه‌ی جدید در بخش تراشه‌ها است. به نظر می‌رسد اپل با همکاری اسین روی مودم‌هایی کار می‌کنند که توسط خود کمپانی تولید خواهد شد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *