جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بهترین سلفی را بگیرید

یکی از موضوعاتی که طی یک سال اخیر به عادتی جدی و فراگیر میان دارندگان گوشی‌های موبایل تبدیل شده، عکاسی از خود و یا به‌اصطلاح تهیه‌ عکس «سلفی» و به‌اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی است. با توجه به اهمیت این موضوع، دانستن چند نکته‌ ساده برای گرفتن بهترین و باکیفیت‌ترین عکس سلفی، عکس‌هایتان را بهتر خواهد کرد.

خوبه به اولین عکسی که به عنوان عکس سلفی توکل دنیا هم منتشر شد یه نگاهی بندازیم:

بهترین سلفی را بگیرید

1. از برنامه‌های مخصوص این کار استفاده کنید. برنامه‌های زیادی برای گوشی‌های مختلف وجود دارند که برای گرفتن سلفی طراحی شده‌اند و به‌صورت خودکار خیلی از مشکلات تهیه‌ این نوع عکس‌ها را برطرف می‌کنند.
2. از تایمر استفاده کنید. فشردن کلید شاتر روی صفحه گوشی، مقداری لرزش در دست شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تصویر ثبت کمی مات شود. استفاده از تایمر این مشکل را برطرف می‌کند.
3. هنگامی که در پشت سرتان منبع نوری قوی (مانند خورشید و یا لامپ) وجود دارد، از خودتان عکس نگیرید. این موضوع باعث خواهد شد تا تصویر شما سوخته و تیره ثبت شود.
4. در صورت امکان از دوربین اصلی گوشی به جای دوربین دوم آن استفاده کنید. تقریبا در تمامی گوشی‌ها، دوربین اصلی کیفیت به‌مراتب بهتری نسبت به دوربین دوم آن دارد و می‌توان عکس‌های سلفی باکیفیت‌تر و بهتری را با آن ثبت کرد. البته گرفتن عکس از خود با دوربین اصلی گوشی، با توجه به اینکه نمی‌توانید خود و صفحه‌ گوشی را ببینید، کار آسانی نخواهد بود.
5. هنگام ثبت عکس همواره به لنز دوربین نگاه کنید. درست است که با نگاه کردن به صفحه‌ گوشی، می‌توان به‌راحتی عکس سلفی تهیه کرد، ولی برای ثبت عکس‌هایی زیباتر و طبیعی‌تر، بهتر است به لنز دوربین نگاه کنید.
6. پیش از به‌اشتراک‌گذاری، عکس خود را با نرم‌افزارهای مختلف بهتر کنید. تغییر روشنایی، کنتراست و غلظت رنگ‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت عکس‌های ثبت‌شده داشته باشد و اکثر گوشی‌های هوشمند به‌صورت پیش‌فرض به ابزار لازم برای ویرایش تصویر مجهز شده‌اند. حتی می‌توانید از افکت‌های تصویری مختلف نیز برای جذاب‌تر کردن عکس‌های خود استفاده کنید.
7. لنز دوربین خود را تمیز نگه دارید. البته این موضوع یک قانون کلی برای ثبت عکس است و به عکاسی سلفی محدود نمی‌شود.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *