جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


وسترن دیجیتال نخستین حافظه های SSD با فناوری 64 لایه ای NAND را معرفی کرد

وسترن دیجیتال امروز جدیدترین حافظه های حالت جامد خود را به طور مشترک با شرکت سَن دیسک، زیرمجوعه خود، به مشتریان معرفی کرد. مدل های «WD Blue 3D NAND SATA SSD» و «SanDisk Ultra 3D SSD» که توسط کمپانی مذکور رونمایی شده اند، با فناوری NAND سه بعدی ساخته می شوند.

 حافظه های SSD

در این تکنولوژی، سلول های حافظه فلش در لایه های متعددی روی هم انباشته شده و نتیجتاً در یک سطح ثابت، تعداد سلول بیشتری جای خواهد گرفت. روش مذکور باعث می شود بتوان با صرف هزینه کمتر، فضای ذخیره سازی بیشتری فراهم نمود.

اس اس دی(SSD) های موجود در بازار مانند سری 850 سامسونگ با قیمتی در حدود 175 دلار، از فناوری NAND با 32 لایه بهره می برند که محصولات وسترن دیجیتال با ساختار 64 لایه ای، حافظه بیشتری را در همان ابعاد ارائه کرده و هزینه ها را نیز به طرز چشمگیری کاهش می دهند.

اس اس دی(SSD) های جدید وسترن دیجیتال سرعتی برابر با 530MBps دارند
هر دو مدل جدید با ظرفیت های 1TB ،500GB ،250GB و 2TB در ابعاد استاندارد 2.5 اینچی عرضه خواهند شد که البته مدل Blue با فرمت «M2 2280» نیز قابل سفارش است. درایوهای مورد بحث با سرعت خواندن و نوشتن 530MBps، قیمت پایه 100 دلار و گارانتی سه ساله به فروش خواهند رسید.

بر اساس اظهارات کمپانی، این دو محصول تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند و مدل WD Blue، برای توسعه دهندگان سیستم و پردازش های عمومی و نسخه SanDisk Ultra نیز برای گیمرها طراحی شده است. درایوهای مورد بحث پاییز امسال به دست مشتریان خواهند رسید.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *