جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل مشغول توسعه نمایشگرهای مایکرو LED برای برخی از محصولات آتی خود است

در حالی که جهان صبورانه در انتظار رونمایی از آیفون بعدی اپل به همراه نمایشگر OLED است، این کمپانی تحقیق و توسعه تکنولوژی نمایشگر پیشرفته تری را برای محصولات آتی خود آغاز کرده. بنابر گزارشی از سوی وب سایت DigiTimes، کمپانی ساکن کوپرتینو مشغول بررسی نمایشگرهایی از نوع مایکرو LED است و امید دارد که تا پایان سال جاری میلادی «تولید آزمایشی» آنها را در ابعادی محدود آغاز نماید.

اگرچه در گزارش ها اشاره ای نشده که کدام دستگاه اپل برای نخستین بار به چنین نمایشگرهایی مجهز می شود، سال ها پیش گمانه زده می شد که اپل از مایکرو LED برای نمایشگر ساعت های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. اما در عوض، اپل به استفاده از پنل های OLED روی آورد که کنتراست رنگی بهتر و مصرف انرژی بهینه تری نسبت به نمایشگرهای LED دارند.

طی سال 2014، اپل شرکت Luxvue را خریداری کرد که به توسعه چنین پنل هایی می پرداخت
مایکرو LED از نظر مصرف انرژی، از این دو پنل هم بهینه تر تلقی می شود اما تا به امروز در هیچ محصولی به دست عموم مردم نرسیده. گفتنی است که طی سال 2014 میلادی، اپل شرکت Luxvue را خریداری کرد که به توسعه چنین پنل هایی می پرداخت.

در آن زمان، Luxvue مشغول معرفی مایکرو LED به عنوان تکنولوژی تازه ای بود که تا نه برابر روشنایی بیشتر نسبت به LED های معمولی را با خود به ارمغان می آورد؛ هرچند که LED ها خود به مراتب از پنل های OLED روشنایی بیشتری دارند.

نباید انتظار داشت که چنین نمایشگرهایی در آینده نزدیک روانه بازار شوند
بهینه سازی مصرف انرژی دلیلی واضح برای اپل است تا در ساعت های هوشمند آتی خود از مایکرو LED استفاده نماید؛ چرا که چنین دیوایس هایی باتری بسیار کوچکی دارند و عمر باتری، در اولویت تمام امور قرار دارد. با این همه نباید انتظار داشت که چنین نمایشگرهایی در آینده نزدیک روانه بازار شوند؛ در واقع نشریه «تایپه تایمز» چندی پیش با نقل قول از یکی از تحلیلگران صنعت تکنولوژی نوشت که مایکرو LED احتمالاً تا پیش از سال 2020 به صورت تجاری در دسترس قرار نمی گیرد.

علاوه بر این، اپل به صورت سنتی هیچوقت زودتر از رقبای خود از تکنولوژی های نوپا استفاده نکرده است؛ به عنوان مثال، بسیاری از کمپانی ها بیش از 5 سال است که به استفاده از نمایشگرهای OLED روی آورده اند و تازه امسال قرار است شاهد تجهیز آیفون 8 به این پنل باشیم.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *