جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ایالت میشیگان از تکنولوژی جدید برای برقراری ارتباط بین خودرو و جاده استفاده می‌کند

یک محله صنعتی در ایالت میشیگان آمریکا به زودی به اولین جاده‌های هوشمند این کشور تبدیل خواهد شد. دپارتمان حمل و نقل این ایالت با همکاری شرکت 3M دست تجهیز 4.8 کیلومتر از مسیر فوق الذکر به تکنولوژی ارتباط بین خودرو و جاده زده است. این پروژه در راستای آماده سازی زیرساخت‌ها برای استفاده از خودروهای هوشمند در آینده و ایمنی جاده‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برقراری ارتباط بین خودرو و جاده

این پروژه در مدت زمان تقریبی 4 ماه به سرانجام خواهد رسید و خیابان I-75 در منطقه مذکور به بستری برای آزمایش و بهره‌برداری از تکنولوژی های پیش رو تبدیل خواهد شد. دستگاه‌های ارتباطی با بُرد کوتاه که در امتداد این جاده نصب خواهند شد اطلاعات حیاتی به خودروهای هوشمند خواهند فرستاد. خط کشی‌های مقاوم در شرایط آب و هوایی مختلف و علائم هوشمند منعکس کننده نه تنها برای رانندگان بهتر قابل رویت خواهند بود، بلکه در گستره‌ی دید حسگرهای نصب شده بر روی ماشین‌های هوشمند نیز بهتر قابل شناسایی خواهند بود، که در نهایت به امنیت بیشتر سرنشینان این خودروها ختم می‌شود.

آقای Kirk T.Steudle مدیر دپارتمان حمل و نقل ایالت میشیگان در ارتباط با این پروژه گفته است: “تکنولوژی نه تنها در حال تغییر شیوه‌ی زندگی ما است، بلکه تغییر سبک رانندگی ما را نیز در پی خواهد داشت. در راستای عمل به تعهدات ایالت میشیگان نسبت به همکاری با 3M در زمینه حمل و نقل هوشمند، بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم رویای رسیدن به جاده‌های هوشمند و خودروهای خودران را به واقعیت تبدیل کنیم.”

خودروسازان زیادی در کنار شرکت‌هایی مانند 3M مشغول انجام تحقیقات و تست نمونه‌های اولیه از محصولات مرتبط با جاده‎های هوشمند و خودروهای خودران هستند، به عنوان نمونه آئودی در حال کار بر روی سیستم چراغ راهنمایی جدیدی است که زمان باقیمانده تا تغییر حالت چراغ را به خودرو اعلام کند. همچنین کادیلاک نیز سیستم ارتباط بین خودروها را به محصولات CT6 سری 2017 خود خواهد افزود. با این روند چندان دور از انتظار نیست که سرعت فراگیر شدن سیستم حمل و نقل هوشمند بسیار سریعتر از آنچه پیش‌بینی شده بود اتفاق بیفتد و در آینده ای نزدیک باید خود را برای همگام شدن با این تکنولوژی‌ها آماده کنیم.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *