جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری سافت بانک روی انویدیا

سافت بانک سهامی به ارزش ۴ میلیارد دلار از انویدیا را از طریق ویژن فاند خریداری کرده است.

طبق گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، سافت بانک سهامی به ارزش ۴ میلیارد دلار از کمپانی انویدیا را خریداری کرده است.

سافت بانک، یک کمپانی ژاپنی است که در سپتامبر سال گذشته با پرداخت ۳۱ میلیارد دلار، کمپانی بریتانیایی ARM را خریداری کرد و حال روی کمپانی انویدیا سرمایه‌گذاری کرده است. میزان سهام کمپانی انویدیا که در اختیار سافت بانک قرار دارد مشخص نیست؛ با این حال، تخمین زده می‌شود سافت بانک صاحب ۴.۹ درصد از سهام انویدیا باشد.

هفته گذشته سافت بانک اعلام کرد ویژن فاند که یک صندوق سرمایه‌‌گذاری است، به ارزش ۹۳ میلیارد دلار رسیده است. سافت بانک در اکتبر یک صندوق سرمایه‌گذاری به نام ویژن فاند رونمایی کرد که مدیریت ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه را به عهده دارد.

از این بودجه، ۴۵ میلیارد دلار توسط عربستان سعودی، ۲۵ میلیارد توسط سافت بانک و ۳۵ میلیارد دلار نیز توسط سرمایه‌گذاران دیگر در سراسر دنیا تأمین می‌شود. البته مجموع این میزان از ۱۰۰ میلیارد بیشتر است که بیشتر تضمینی برای رسیدن به بودجه مورد نیاز است.

اپل، کوالکام، شارپ و مؤسس اوراکل، لری الیسون در این صندوق مشارکت دارند تا در آینده بتوانند از آن وام بگیرند. کمپانی‌های مختلف از سراسر دنیا می‌توانند از این صندوق استفاده کنند؛ اما تمرکز اصلی آن بر کمپانی‌های موجود در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

ماسایوشی سان، مدیرعامل سافت بانک در مورد صندوق چشم‌انداز گفته است:

با تأسیس ویژن فاند، فرصتی برای سرمایه‌گذاری روی کمپانی‌های فعال در زمینه تکنولوژی داده می‌شود که در سراسر دنیا وجود دارند. طی دهه‌ی آینده، ویژن فاند به بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در زمینه تکنولوژی تبدیل خواهد شد.

ماسایوشی سان در دسامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که نیمی از ۱۰۰ میلیارد دلار موجود در ویژن فاند را روی کمپانی‌های تکنولوژی آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. سان در ملاقاتی که با دونالد ترامپ داشت، گفته است که در آمریکا بیش از ۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *