جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سناتورهای آمریکایی مجاز به استفاده از پیام رسان امن «سیگنال» شدند

مجلس سنای آمریکا مجوز استفاده از اپلیکیشن پیام رسان موبایلی سیگنال (Signal) را برای اعضای کنگره صادر کرد. سناتور «ران وایدن» در همین رابطه نامه تبریکی را برای دیگر مقامات سنا ارسال نموده و به خاطر تأیید این درخواست، از آنها تشکر کرده است.

«سیگنال» در سال 2010 با نام اصلی «تکست سکیور» (TextSecure) توسط شرکت «اپن ویسپر سیستمز» منتشر شد و اکنون از قابلیت مکالمه صوتی و تصویری با رمزگذاری دوطرفه (end to end) برخوردار است، ضمن اینکه اپلیکیشن دسکتاپ کاملاً پیشرفته ای را نیز ارائه می دهد. محبوبیت سیگنال در سال 2015 به خاطر تمجید «ادوارد اسنودن» بنیانگذار پایگاه معروف ویکی لیکس، به اوج خود رسید.

گفتنیست در سال 2015 «اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا» (ACLU) از مقامات سنا درخواست کرد تا اجازه استفاده از پیام رسان های ایمن را به اعضای کنگره بدهند، تا احتمال دسترسی غیر مجاز و شنود سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی، به ویژه سازمان سیا (CIA) به آنها ممکن نباشد. به گفته ACLU توانایی کنگره برای نظارت بر مسئولان اجرایی آمریکا تنها در صورتی ممکن است که بتوانند به صورت کاملاً مستقل و بدون دخالت دیگر نهادهای دولتی، به وظایفشان عمل کنند.

اعضای کنگره آمریکا برخلاف رئیس جمهور این کشور، طبق قانون می توانند ارتباطات محرمانه داشته باشند
پس از هک گسترده سیستم های کامپیوتری کمیته ملی حزب دموکرات که به افشای هزاران ایمیل محرمانه توسط ویکی لیکس منجر شد، بسیاری از مقامات آمریکا در تمامی سطوح ملی و محلی به اهمیت امنیت در فضای مجازی پی بردند. افشاگری های اخیر در زمینه مجموعه ابزارهای جاسوسی سازمان سیا و NSA نیز به نگرانی های آنها دامن زد تا بیش از پیش به دنبال حفظ محرمانگی ارتباطات خود باشند.

لازم به ذکر است در رمزنگاری دوسویه یا سرتاسر، تنها دو طرف ارتباط قادر به خواندن پیام ها هستند و کلیدهای رمز فقط در اختیار این دو نفر قرار دارد، بنابراین هیچ فردی از جمله شرکت های ارائه دهنده زیرساخت ارتباطی و حتی شرکت سازنده، قادر به شنود مکالمه نخواهد بود. به همین دلیل سازنده حتی با درخواست مقامات قانونی نیز قادر به تحویل پیام مشتریان نیست.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *