جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آموزش نصب فریم ورک لاراول در ویندوز

در این پست قصد دارم ساده ترین و سریعترین راه برای نصب فریم ورک لاراول در سیستم عامل ویندوز را در وب سایت اسکریپت دات کام آموزش دهم .

در بسیاری از وب سایت ها این آموزش داده شده که اکثرا بجز سردرگمی کاربر , نتیجه ای در پی نداشته و بنده سعی بر این دارم که بهترین روش را در این پست بیان کنم .

در ادامه با ما باشید …

آموزش نصب فریم ورک لاراول در ویندوز

در ابتدا شما نیاز به نصب 2 پیش نیاز دارید .

1 – نصب نرم افزار Wamp یا Xamp ( ترجیحا Wamp به دلیل هسته ی سبک تر )

2 – نصب نرم افزار Composer

همان طور که میدانید نرم افزار های Wamp یا Xamp یک شبیه ساز سرور بر روی کامپیوتر شما هستند و طبیعی هست که چون Laravel یک فریم ورک از زبان برنامه نویسی Php می باشد , پس شما نیاز به یک وب سرویس و یک پایگاه داده برای اجرای کد های خود هستید .

همچنین Composer یک کتابخانه از تمامی ملحقیات بسته های لاراول می باشد که برای اجرای آن و نصب لاراول در سیستم عامل خود , ابتدا باید نرم افزار Composer را دانلود و نصب نمایید و سپس با آموزشی که در ادامه خواهم داد , به وسیله ی آن اقدام به نصب لاراول کنید .

در ابتدا نرم افزار Wamp که لینک دانلود آن در بالا گذاشته شده است را دانلود و نصب نمایید و سپس نرم افزار Composer که باز هم لینک دانلود آن در بالا مشخص شده را دانلود و نصب نمایید . ( نصب نرم افزار ها مانند هر نرم افزار دیگری شبیه هم و صرفا چندین Next می باشد )

پس از نصب Composer به قسمت cmd ویندوز خود رفته و کلمه ی  composer about را تایپ نمایید . ( نکته : قبل از این کار باید Wamp یا Xamp خود را اجرا کرده باشید ) .

اگر همه مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید , پیغامی شبیه تصویر زیر خواهید دید :

پیغام بالا به این معنی می باشد که composer به درستی نصب شده است .

حال نوبت نصب لاراول است :

مکانی که میخواهید لاراول در آن نصب شود را با دستورات cmd انتخاب کنید .

مثلا به صورت پیشقرض مکان انتخابی فولدر user شما میباشد ( مانند عکس بالا که Vahid Majidi می باشد )

حال مثلا اگر میخواهید بر روی دسکتاپ نصب شود کافیست دستور cd desktop را وارد نمایید .

و یا فرض بر اینکه میخواهید در پوشه ی wamp/www خود که در درایو C موجود می باشد بروید میتوانید از دستور chdir c:/wamp/www استفاده نمایید .

نکته : طبیعیست که با دستور chdir , میتوانید هر آدرس دلخواه دیگری را برای نصب لاراول انتخاب نمایید .

پس از انتخاب دایرکتوری مورد نظر حالا نوبت نصب لاراول می باشد :

حال کافیست دستور composer create-project laravel/laravel vms را وارد نمایید و دکمه Enter را بزنید و سپس لاراول شروع به نصب میکند . ( این مرحله چند دقیقه ای با توجه به سرعت اینترنت زمان خواهد برد  – صبور باشد )

نکته 1 : vms در خط بالا , نام پوشه ی انتخابی برای نصب لاراول در درون آن است که شما میتوانید هر اسمی که دوست دارید قرار دهید .

نکته 2 : در تمامی مراحل بالا شما باید به اینترنت وصل باشد .

پس از نصب موفقیت آمیز , در دستورات cmd یک Application key را مشاهده خواهید نمود که تصدیق بر نصب سالم و درست لاراول می باشد .

حال برای تست نهایی پس از دستور chdir c:/wamp/www/vms وارد پوشه ی نصب شده شوید و سپس دستور php artisan serve را وارد نمایید . cmd یک آدرس شبیه http://localhost:8000 به شما میدهد و آن را در مرورگر خود وارد نمایید . حال باید صفحه ای با عنوان Laravel نمایش داده شود .

نکته بسیار مهم : اگر در تصاویر wamp64 را مشاهده میکنید , به این علت می باشد که نسخه wamp بنده 64 بیتی می باشد . نسخه 32 بیتی wamp , عدد 64 را ندارد .

پخش اختصاصی

آموزش : وحید مجیدی

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *