جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشکل به روزرسانی اندروید برطرف می‌شود

یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران سیستم عامل اندروید مشکلات در ارتباط به روزکردن این سیستم عامل است که آنها را در برابر حملات هکری و ویروسی آسیب‌پذیر می‌کند.

اندروید

به گزارش انگجت، گوگل که خود از این موضوع اگاه است، قصد دارد با عرضه نسخه جدید اندروید یعنی Android O مشکل یاد شده را برطرف کند.

این نسخه از اندروید مجهز به قابلیتی است که به روزرسانی خودکار این سیستم عامل و نصب وصله های به روزرسان را بر روی آن ممکن می کند.

سیستم عامل اندروید بیش از 75 درصد از بازار سیستم عامل های همراه را در کنترل خود دارد، اما حفره های امنیتی متعدد آن و عدم تلاش جدی گوگل برای برطرف کردن این حفره ها مشکلات جدی را برای کاربران به وجود آورده است.

اجرای این تغییرات در قالب طرحی موسوم به Treble پیگیری می شود و اجرای آزمایشی آن بر روی گوشی های پیکسل صورت گرفته بود. به همین منظور Android O به صورت ماژولار یا بخش های متعدد مستقل از هم طراحی می شود تا به روزرسانی اجزای مختلف آن با دشواری کمتری صورت بگیرد.

گوگل برای تسهیل این فرایند کدهای منبع Android O را هم منتشر می کند تا توسعه دهندگان تغییرات لازم را متناسب با نحوه استفاده در گوشی های هوشمند تولیدی شرکت های مختلف در آنها به وجود آورند. جزییات بیشتر در این زمینه در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در هفته آینده اعلام خواهد شد.

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *