جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اوبونتو به ویندوز استور آمد؛ توزیع های دیگر لینوکس در WSL پشتیبانی می شوند

مایکروسافت دقایقی پیش و در جریان دومین روز از کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ اعلام کرد که اوبونتو به ویندوز استور آمده است. غول ردموندی همچنین اذعان داشت که با Fedora و Suse هم برای آوردن توزیع هایشان به Windows Subsystem for Linux (به اختصار WSL) در ویندوز 10 همکاری می کند.

اوبونتو

اگر به خاطر داشته باشید، مایکروسافت در کنفرانس بیلد سال گذشته از برنامه های خود برای آوردن پوسته Bash به ویندوز خبر دارد. ما حصل این تلاش چیزی نبود جز WSL، یک لایه تطابق پذیر برای اجرای فایل های باینری لینوکس (با فرمت ELF) به طور بومی در ویندوز که همراه با آپدیت سالانه یا همان Anniversary ویندوز 10 و در ماه اوت 2016 به دست توسعه دهندگان رسید.

مایکروسافت در راستای این موضوع با Canonical وارد همکاری شد تا بتواند امکان استفاده از ابزار اوبونتو به طور بومی را در WSL فراهم نماید. با آوردن اوبونتو به ویندوز استور، مایکروسافت کار توسعه دهندگان برای نصب و اجرای اپلیکیشن های ویندوز و لینوکس در کنار هم را آسان تر از همیشه کرده است. همچنین پشتیبانی از توزیع های دیگر لینوکس مثل فدورا و Suse نشان می دهد که قرارداد مایکروسافت با Canonical یک قرارداد کوتاه مدت نیست و تنها بخش کوچکی از سرمایه گذاری بلند مدت این کمپانی در دنیای لینوکس به شمار می آید.

با ارائه بیلدهای جدیدتر ویندوز 10، مایکروسافت قابلیت های بیشتری به WSL اضافه می کند؛ ابزاری که به طور ویژه برای توسعه دهندگان (خصوصا توسعه دهندگان وب) طراحی کرده، و البته کسانی که روی پروژه های متن باز کار می کنند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *