جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپلیکیشن دسکتاپ آیتونز به ویندوز استور می آید

مایکروسافت در حرکتی غافلگیرکننده طی رویداد توسعه دهندگان بیلد امروز، اعلام کرد که در حال همکاری با اپل است تا اپلیکیشن آیتونز را به استور ویندوز اضافه کند. این موضوع شاید در نگاه نخست چندان مهم به نظر نرسد، اما آیتونز یکی از اپلیکیشن هایی است که بیشترین آمار جستجو را در ویندوز استور به خود اختصاص داده اما تا به این لحظه در فروشگاه مایکروسافت حضور نیافته.

 اپلیکیشن دسکتاپ آیتونز به ویندوز استور می آید

گذشته از اپلیکیشن دسکتاپ، بدون شک مایکروسافت نیاز دارد که برخی از اپلیکیشن های ادوبی و نیز مرورگر کروم گوگل را نیز به استور خود بیاورد. با این همه، شواهد نشان می دهند که مرورگر کروم ممکن است هیچگاه راه خود را به ویندوز استور باز نکند؛ چرا که گوگل باید برخی از ویژگی های مرورگرش را دستخوش تغییر کند تا با نیازمندی های بسیار سختگیرانه اپلیکیشن ها از سوی مایکروسافت سازگاری یابد.

اپلیکیشن های مرورگر موجود در ویندوز استور، به صورت اجباری باید از موتور اج مایکروسافت بهره ببرند و اپلیکیشن دسکتاپ فعلی کروم، از موتور رندر Blink خود گوگل بهره می برد. امکان دارد گوگل تصمیم خود در قبال iOS را تکرار کند و نسخه ای مخصوص از کروم را برای ویندوز استور توسعه دهد، اما این مسئله بسیار دور از ذهن به نظر می رسد.

در هر صورت، اضافه شدن آیتونز به لیست اپلیکیشن های ویندوز استور مسلماً خبری خوش برای مصرف کنندگان به شمار می رود و بدون شک در محبوبیت هرچه بیشتر آن موثر ظاهر می شود. با این همه، اضافه شدن آیتونز به ویندوز استور، برای اندازه گیری میزان موفقیت اپلیکیشن های دسکتاپ این استور کافی نخواهد بود.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *