جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مدیرعامل فیسبوک رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد شد؟

گمانه زنی هایی وجود دارد که زاکربرگ سودای ریاست جمهوری در سر دارد.

مدیرعامل فیسبوک رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد شد؟

فیسبوک جزو اولین شبکه‌های اجتماعی دنیاست، شبکه اجتماعی که جرقه آن سال ۲۰۱۰ در ذهن مارک زاکربرگ دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه هاروارد زده شد و پس از گذشت چهار سال به بزرگ‌ترین کشور مجازی دنیا رسید.

آن روزها گفته می‌شد اگر فیسبوک به عنوان یک کشور مستقل اعلام موجودیت کند، بیشترین جمعیت جهان را خواهد داشت، اما پس از گذشت چند سال سهام فیسبوک افت کرده و محبوبیت اش در برخی از کشورها کاسته شد.

با این وجود مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت در مدت کوتاهی به یکی از بزرگ‌ترین میلیاردرهای دنیا تبدیل شد و کشتی بحران‌زده فیسبوک را با خرید شبکه‌های اجتماعی محبوب دیگر مشابه واتس اپ و اینستاگرام دوباره به جریان انداخت.

جوان است و جویای نام!

زاکربرگ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا علناً از هیلاری کلینتون حمایت کرد و حالا گفته می‌شود در چند ماه گذشته سفرهایی به ایالت‌های مختلف آمریکا و گفتگو با دموکراتهای سرشناس آنها داشته است. رفتاری که به گفته برخی تحلیل گران نشان از ابراز علاقه او برای حضور در کاخ سفید دارد.

بهمن سال گذشته برخی تحلیل گران نوشتند زاکربرگ علاقه به حضور در دنیای سیاست دارد؛ موضوعی که پس از مدتی کوتاهی توسط وی تکذیب شد؛ رسانه‌ها در آن زمان سند علاقه او برای حضور در کاخ سفید را تأسیس بنیاد خیریه چان زاکربرگ و استخدام عکاس ویژه رئیس جمهور بوش دانستند.

زاکربرگ منزوی ولی جسور است، او به گفته بسیاری از کارشناسان مدیری قابل ستایش برای یک شرکت بزرگ مشابه فیسبوک است اما در عرصه ریاست جمهوری هنوز حرف چندانی برای گفتن ندارد.

اگر زاکربرگ بیاید

اگر زاکربرگ در مقابل ترامپ قرار بگیرید صحنه رقابت ریاست جمهوری آمریکا بسیار دیدنی می‌شود، تقابل دو نسل از مدیریت و دو میلیاردر که یکی ادعا می‌کند در موج رسانه‌ای قرار نمی‌گیرد اما دیگری سابقه مدیریت بزرگترین چالش نسل را بر عهده داشته است.

حالا باید حداقل سه سال صبر کرد و دید آیا چنین جدالی رخ می‌دهد یا نه، اما تا این لحظه تحلیل برخی از رسانه‌ها برای حضور زاکربرگ در صحنه رقابت ریاست جمهوری آمریکا به یکی از ضرب‌المثل قدیمی ایرانی بسیار نزدیک است؛ تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

منبع : باشگاه خبرنگاران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *