جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حمله سایبری به یک‌پنجم سازمان‌های بریتانیا در یک سال گذشته

مجرمان سایبری طی یک سال گذشته از هر پنج سازمان بریتانیایی یکی را مورد هدف قرار داده و به آن حمله کرده‌اند. نتایج حاصل از بررسی‌های جدید نشان داد بیشتر آنها حتی پایه‌ای‌ترین ابزارهای امنیتی را هم در اختیار نداشتند تا از اطلاعات خود محافظت کنند.

حمله سایبری به یک‌پنجم سازمان‌های بریتانیا

گزارش منتشر شده از سوی «اتاق بازرگانی بریتانیا» (BCC) نشان داد فقط ۲۴ درصد سازمان‌های این کشور نرم‌افزار امنیتی در اختیار داشتند تا بتوانند در مقابل حمله‌های هکری از خود دفاع کنند.

سازمان‌های بزرگ که بیش از ۱۰۰ کارمند دارند بیشتر مورد هدف حملات سایبری قرار گرفتند و بر اساس آمارهای منتشر شده مشخص شد ۴۲ درصد کسب و کارهای بزرگ طی یک سال گذشته قربانی حملات مذکور بودند که این رقم برای سازمان‌های کوچک ۱۸ درصد گزارش شد.

این بررسی روی ۱۲۰۰ کسب و کار انجام شد که حمله‌های سایبری بزرگ را تجربه کردند و از جمله آنها می‌توان به یاهو، شرکت مخابراتی TalkTalk و پایگاه اینترنتی پردازش داده Ashley Madison اشاره کرد.

سال گذشته شرکت یاهو متوجه شد هکرها به آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد، رمز عبور و در برخی موارد سوالات امنیتی رمزگذاری شده یا رمزگذاری نشده برای بیش از یک میلیارد کاربر دسترسی پیدا کردند که این عملیات هکری در آگوست ۲۰۱۳ انجام شده بود. این اتفاق سرانجام بزرگترین حمله سایبری تاریخ نام گرفت.

منبع :آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *