جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پیامک زدن،موجب کمردردمیشود

در سال های اخیر و با رواج استفاده از اسمارت فون، تبلت و لپ تاپ حتی کودکان شش ساله نیز مبتلا به کمردرد، شانه و یا گردن درد می شوند که علت آن استفاده بیش از حد از وسایل ارتباطی نسل جدید است.

در سال های اخیر و با رواج استفاده از اسمارت فون، تبلت و لپ تاپ حتی کودکان شش ساله نیز مبتلا به کمردرد، شانه و یا گردن درد می شوند که علت آن استفاده بیش از حد از وسایل ارتباطی نسل جدید است. به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد که نوشتن و ارسال هر پیامک با فشار زیادی بر ستون فقرات همراه است. تحقیقات نشان می دهد که بیشترین کاربران روزانه وسایل ارتباطی جدید را نوجوانان، جوانان و حتی کودکان تشکیل می دهند. دکتر هنسراج، جراح ارتوپد دانشگاه نیویورک در این رابطه می گوید:" استفاده بیش از حد از وسایل ارتباطی جدید زمانی خود را نشان می دهد که والدین کودک هفت ساله، فرزندشان را به دلیل دردهای شدید در ناحیه ستون فقرات، کمر و شانه تحت مداوا قرار می دهند. نوجوانان و جوانان بیشترین زمان خود را در صرف ارسال پیامک یا چت کردن با دوستان خود می کنند." با هر بار نوشتن پیامک و ارسال پیام کوتاه وزن و فشار قابل توجهی که در حدود 20 تا 30 کیلوگرم برآورد شده بر ستون فقرات وارد می شود. ارسال دائمی پیامک و زاویه دار بودن سر باعث می شود تا ناحیه گردن و شانه ها دچار سایش شده و ستون فقرات را با مشکلات بسیاری مواجه کند که گاهی اوقات تا اعمال جراحی سخت و چندین ساعته پیش خواهد رفت و منحنی طبیعی ستون فقرات در اثر ارسال دائمی پیامک دچار تغییر شکل می شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند، زمانی که در حالت ایستاده یا راه رفتن هستید از ارسال پیامک خودداری کنید. ترجیحا زمانی به ارسال پیامک بپردازید که در حالت نشسته به سر می برید.

مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد که نوشتن و ارسال هر پیامک با فشار زیادی بر ستون فقرات همراه است. تحقیقات نشان می دهد که بیشترین کاربران روزانه وسایل ارتباطی جدید را نوجوانان، جوانان و حتی کودکان تشکیل می دهند. دکتر هنسراج، جراح ارتوپد دانشگاه نیویورک در این رابطه می گوید:” استفاده بیش از حد از وسایل ارتباطی جدید زمانی خود را نشان می دهد که والدین کودک هفت ساله، فرزندشان را به دلیل دردهای شدید در ناحیه ستون فقرات، کمر و شانه تحت مداوا قرار می دهند. نوجوانان و جوانان بیشترین زمان خود را در صرف ارسال پیامک یا چت کردن با دوستان خود می کنند.”
با هر بار نوشتن پیامک و ارسال پیام کوتاه وزن و فشار قابل توجهی که در حدود 20 تا 30 کیلوگرم برآورد شده بر ستون فقرات وارد می شود. ارسال دائمی پیامک و زاویه دار بودن سر باعث می شود تا ناحیه گردن و شانه ها دچار سایش شده و ستون فقرات را با مشکلات بسیاری مواجه کند که گاهی اوقات تا اعمال جراحی سخت و چندین ساعته پیش خواهد رفت و منحنی طبیعی ستون فقرات در اثر ارسال دائمی پیامک دچار تغییر شکل می شود.
به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند، زمانی که در حالت ایستاده یا راه رفتن هستید از ارسال پیامک خودداری کنید. ترجیحا زمانی به ارسال پیامک بپردازید که در حالت نشسته به سر می برید.

منبع:آی تی آنالیز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *