جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامسونگ با کنار زدن اپل، دوباره جایگاه نخست بازار موبایل جهان را تصاحب کرد

جدیدترین گزارش آماری کمپانی معتبر «ترند فورس» (Trendforce) نشان می دهد آمار فروش سامسونگ در سه ماهه نخست سال جاری میلادی از اپل بالاتر است، حتی قبل از اینکه این کمپانی کره ای پرچمدار جدیدش یعنی گلکسی اس 8 را روانه بازار کند. البته میان رده ها و موبایل های اقتصادی این شرکت نقش قابل توجهی در تحقق این امر داشته اند.

سامسونگ جایگاه نخست بازار موبایل

سامسونگ کسب مقام نخست را مدیون خانواده گلکسی J است
به گفته «ترند فورس» آمار فروش پرچمداران سامسونگ در این بازه زمانی مطابق انتظارات پیش نرفته، که به بی اعتمادی کاربران پس از بحران گلکسی نوت 7 باز می گردد، اما خانواده محصولات میان رده و پایین رده، به ویژه سری گلکسی J توانسته اند بخش قابل توجهی از فروش آنها را به خود اختصاص دهند. در واقع سامسونگ تنها برند تولید کننده موبایل در جهان بوده که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، حجم تولید خود را افزایش داده است.

هیاهوی تبلیغاتی «آیفون ادیشن» فروش گلکسی اس 8 را کاهش می دهد
خبر بد برای کمپانی کره ای این است که طبق پیش بینی «ترند فورس»، تقاضا برای پرچمداران شرکت های مختلف در نیمه نخست سال جاری میلادی چندان افزایش نخواهد یافت، چون اکثر مردم منتظرند تا ببینند اپل برای سال جاری چه محصول ویژه ای را تدارک دیده. به همین دلیل در بازه سه ماهه پیش رو نمی توان روند صعودی را برای پرچمداران سامسونگ، ال جی، هوآوی و دیگر شرکت ها متصور شد.

در گزارش شرکت تحلیلگر مورد بحث، آمده که ال جی در فصل کم فروش قبل، حجم تولید موبایل V20 را تا 40 درصد نسبت به سه ماهه قبلی کاهش داده، اما پرچمدار جدید آنها یعنی جی 6 می تواند وضعیت تولید آنها را به وضعیت عادی بازگرداند.

از سوی دیگر، هوآوی هنوز پیشتاز بازار چین است و انتظار می رود با عرضه P10 در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با افزایش تقاضا و فروش مواجه شود. دیگر کمپانی های چینی از جمله اوپو، ویوو و شیائومی نیز با عرضه موبایل های قدرتمند اما ارزان قیمت، وضعیت نسبتاً خوبی را پیش رو خواهند داشت.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *