جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


انویدیا کارت گرافیک Titan Xp را معرفی کرد

کمپانی انویدیا از Titan Xp، قدرتمندترین کارت گرافیک جهان با ۱۲ ترافلاپس قدرت رونمایی کرد.

کارت گرافیک Titan Xp

کمپانی انویدیا به‌صورت رسمی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کارت گرافیک خود یعنی Titan Xp رونمایی کرد. این مدل در واقع یک به‌روزرسانی بر کارت گرافیک Titan X خواهد بود و قدرتی فوق‌العاده را در قبال قیمتی بسیار بالا به خریداران خود ارائه خواهد داد. پیش‌فروش کارت گرافیک Titan Xp هم‌اکنون به‌صورت رسمی با قیمت ۱۲۰۰ دلار در وب‌سایت انویدیا آغاز شده است.

در مشخصات رسمی این کارت گرافیک، انویدیا آورده است که Titan Xp شامل ۱۲ گیگابایت رم از نوع GDDR5X با پهنای باند ۱۱.۴ گیگابیت بر ثانیه و ۳۸۴۰ هسته‌ی CUDA می‌شود که در فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز کار می‌کنند. در حالت کلی کارت گرافیک Titan Xp قدرتی معادل ۱۲ ترافلاپس خواهد داشت. انویدیا در خصوص این کارت گفته است:

به‌وسیله‌ی TITAN Xp ما برای کاربرانی که بهترین‌ها را از کارت‌های گرافیکی که به‌صورت مستقیم توسط کمپانی Nvidia تولید و پشتیبانی می‌شود، انتظار دارند، به ارمغان خواهیم آورد.
از سویی Titan Xp در دسترس گستره‌ی بیشتر از پی‌سی گیمران قرار خواهد گرفت؛ زیرا طبق گفته‌ی انویدیا این کارت گرافیک از اولین محصولات بر اساس معماری پاسکال خواهد بود که در دسترس استفاده‌کنندگان از سیستم عامل مک و محصولات مبتنی بر آن قرار خواهد گرفت. انویدیا در این خصوص گفت:

کارت گرافیک TITAN Xp جزو اولین محصولاتمان خواهد بود که در دسترس استفاده‌کنندگان از سیستم عامل مک قرار خواهد گرفت و به‌زودی نسخه‌ی بتا درایورهای پاسکال برای جامعه‌ی استفاده‌کنندگان از محصولات مبتنی بر مک منتشر خواهد شد. مطمئنا TITAN Xp جزو اولین محصولاتمان خواهد بود که به‌واسطه‌ی استفاده از معماری تحسین‌شده‌ی پاسکال، قدرتی فوق‌العاده در دسترس کاربران مک قرار خواهد داد.
نکته‌ی جالب این است که مدت کوتاهی از عرضه‌ی کارت گرافیک 1080Ti گذشته است و عملکرد خیره‌کننده‌ای از سوی آن کارت شاهد بودیم و در حالت کلی مدل Ti در اکثر زمینه‌ها به‌مراتب بهتر از مدل GTX 1080 بود؛ با این حال انویدیا به این مورد قناعت نکرده است و سعی دارد با Titan Xp لذت واقعی تجربه‌ی بازی‌ها با کیفیت 4K و فریم‌ریت بالا و عملکردی خیره‌کننده در زمینه‌ی اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را به همگان نشان دهد.

کارت گرافیک Titan Xp یک هیولا است و قیمت بسیار بالایی دارد؛ ولی برای آن دسته از گیمر‌هایی ساخته شده است که انتظار بهترین‌ها را دارند.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *