جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


8 ویژگی مهم گلکسی S8 که این موبایل را برتر جلوه می دهد

سامسونگ با گلکسی اس 8 نظرات را به سوی خود جلب کرده و حالا بسیاری از کسانی که حتی از شکست گلکسی نوت 7 مایوس شده بودند هم به موبایل جدید کره ای ها امید دارند و معتقدند که می تواند در بازار موفقیتی بالا به دست آورد.

8 ویژگی مهم گلکسی S8

روی کاغذ، گلکسی اس 8 به قدری خوب هست که حتی بتواند استانداردی برای موبایل های درجه یک سال 2017 تعیین کند. بسیاری از کمپانی ها از شرق و غرب خواهند آمد و گلکسی اس 8 را الگوی خود قرار خواهند داد تا دستگاهی عرضه کنند که حتی قوی تر و زیباتر از آن باشد.

در ادامه می خواهیم به 8 ویژگی جذاب این موبایل اشاره کنیم که سبب شده گلکسی اس 8 این همه توجه را به سوی خود جلب کند.

نمایشگر اینفینیتی

نمایشگر 5.8 اینچی گلکسی اس 8 در فضای بسیار کمی جای خوش کرده و تقریبا حاشیه های بسیار اندکی دارد. این نشان می دهد که سامسونگ چقدر در زمینه مهندسی و طراحی گل کاشته است.

نمای جلویی بسیار تمیز و براق و چشم نواز به نظر می رسد و بخش پشتی نیز یک پوشش شیشه ای می بینیم که مانند آینه عمل می کند. تنها مسئله آزار دهنده، نسبت تصویر عجیب و غریب آن است که باید در عمل آن را ببینیم.

اگر 5.8 اینچ برایتان کافی نیست و دنبال یک فبلت بزرگ تر می گردید، مدل پلاس با نمایشگر 6.2 اینچی انتخاب خوبی خواهد بود.

فورس تاچ

البته که سامسونگ به آن «فورس تاچ» نمی گوید و این نام برای موبایل های اپل است. اما گلکسی اس 8 در نیمه پایینی خود چنین قابلیتی را نهادینه کرده و اگر انگشتتان را روی آن فشار دهید، یک ویبره ریزی را متوجه می شوید.

گلکسی اس 8 از دکمه فیزیکی هوم بی بهره است و سنسور اثر انگشت آن به بخش پشتی و کنار دوربین منتقل شده. اگر نمی خواهید از اثر انگشتتان برای باز کردن قفل موبایل استفاده کنید، اسکنر چهره گزینه خوبی خواهد بود.

دوربین سلفی بهتر

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق گرفتن تصاویر سلفی هستند و هر روز چندین و چند عکس از خودشان می اندازند، گلکسی اس 8 یک گزینه عالی برای خرید خواهد بود.

لنز دوربین جلو، 8 مگاپیکسلی است و گشودگی f/1.7 منجر به ثبت تصاویر بهتر هم می شود. با قابلیت اتو فوکوس نیز می توان عکس ها را دقیق تر انداخت.

اسکن سریع چهره

سال ها است که تلفن های اندرویدی و بسیاری از لپ تاپ ها، قابلیت اسکن چهره را دارند و این مسئله جدیدی برای کاربران نیست اما برای سامسونگ چرا.

اسکنر این موبایل، به راحتی و در کمتر از یک چشم به هم زدن، چهره شما را شناخته و قفل دستگاه را باز می کند. بنابراین اگر با سنسور اثر انگشت که در کنار دوربین قرار گرفته راحت نیستید و انگشتتان به سختی به آن می رسد، می توانید این راه را برای امنیت بیشتر امتحان کنید.

بیکسبی

سال 2017 است و بالاخره سامسونگ هم دستیار مجازی شخصی مخصوص به خودش را معرفی کرده. بیکسبی نام این دستیار است و هر کاری که فکرش را بکنید برای شما انجام می دهد. برایتان روزها و ساعت های خاصی را مشخص می کند، در گالری به دنبال عکس های خاصی می گردد و در اینترنت به دنبال آنچه بخواهید می رود. فقط کافی است از آن درخواست کنید.

نکته اصلی این است که بیکسبی در برابر دیگر رقبایش چقدر قدرت دارد و تا چه حد می تواند کارساز باشد؟

DeX

بسیاری از مدیران کسب و کارها و افرادی که هر لحظه با تلفن و لپ تاپ خود کار می کنند، آرزو دارند که یک پلتفرم واحد در اختیارشان قرار بگیرد.

حالا تصور کنید دیگر لازم نیست آن لپ تاپ های سنگین سری تینک پد و یا حتی مک بوک پرو را با خود حمل کنید و به راحتی، گلکسی اس 8 هم موبایل شما می شود و هم کامپیوتر رو میزی.

DeX یک استند پلاستیکی است که از یو اس بی C استفاده می کند تا موبایل را به یک نمایشگر وصل کند. در واقع DeX سبب می شود تا گلکسی اس 8 همانند یک کامپیوتر روی نمایشگر بزرگ عمل کرده و محیط دسکتاپ را در اختیار کاربر قرار می دهد.

باید ببینیم که در آینده، DeX تا چه حد و برای چه کسانی کاربردی خواهد بود.

جک هدفون 3.5 میلی متری

البته، وجود جک هدفون یک ویژگی عجیب نیست و صرفا از حذف نشدن آن خوشحال هستیم. حذف نشدن این پورت یعنی سامسونگ قصد ندارد جا پای جای اپل بگذارد و پورتی که میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند را حذف کند.

در گلکسی اس 8، سامسونگ دکمه هوم و حواشی اضافه را حذف کرد تا نمایشگری بزرگ را در قالبی کوچکتر جای دهد، بیرون زدگی دوربین هم به داخل رفت اما جک هدفون حذف نشد و همچنان گلکسی اس 8 بسیار زیبا، باریک و جذاب است.

البته شاید این عدم تبعیت کردن از اپل صرفا محدود به گلکسی اس 8 باشد و پس از آن سامسونگ هم تصمیم به حذف این پورت بگیرد.

یک باتری منفجر نشونده (امیدواریم)

آیا سامسونگ می تواند پس از ماجرای نوت 7 دوباره خود را باز یابد؟ کره ای ها می گویند که از داستان باتری های ناقص حسابی درس گرفته اند و برای گلکسی اس 8 یک پروسه امنیتی 8 مرحله ای طراحی کرده اند تا خیالشان از بابت همه چیز راحت باشد.

با این حال، موبایل هنوز در دسترس عموم و حتی اکثر رسانه ها قرار نگرفته و نمی توان انتظار داشت که سالم بودن باتری را تایید و یا تکذیب کرد. وقتی که موبایل به دست تعداد انبوهی از کاربران برسد، تازه می توان تشخیص داد که میزان خرابی دستگاه تا چه حد خواهد بود و آیا باتری در زمینه خرابی ها نقشی دارد یا نه.

تا آن زمان خیال می کنیم که گلکسی اس 8 باتری بدون نقصی دارد و ماجراهای گلکسی نوت 7 تکرار نمی شود.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *