جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آزمایشگاه Insiders Lab مایکروسافت

مایکروسافت روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) خود را با نام Insiders Lab راه‌اندازی می‌کند. این آزمایشگاه جدید در شهر مونیخ در کشور آلمان واقع شده و قرار است آوریل امسال به صورت رسمی افتتاح شود.

آزمایشگاه Insiders Lab مایکروسافت

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) که هم اکنون از آزمایشگاه‌های موجود در خاورمیانه و آسیا بهره می‌برند، از این پس از مزایای آزمایشگاه جدید بهره‌مند خواهند شد.

هدف اصلی مایکروسافت برای راه‌اندازی مرکز مذکور ارائه امکانات و تجارب تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به استارت‌آپ‌ها است. این آزمایشگاه امکانات ویژه از جمله سیستم برش لیزری، چاپگرهای سه‌بعدی و … را به همراه کارشناسان و متخصصان در حوزه سخت‌افزارهای IoT، نرم‌افزارهای مرتبط با سیستم‌های مربوطه، سیستم‌های مهندسی رایانش ابری، اینترنت اشیا، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی عرضه می‌کند.

شرکت‌ها می‌توانند درخواست خود را برای استفاده از امکانات این آزمایشگاه اعلام کنند و اگر درخواست آنها مورد قبول واقع شود، می‌توانند به مدت یک تا سه هفته امکانات آزمایشگاه را در اختیار بگیرند و از این طریق طرح‌های اولیه و مدل‌های مفهومی خود را بسازند.

هدف اصلی مایکروسافت این است که از این طریق هوش مصنوعی را با اینترنت اشیا ترکیب کند و این دو اکوسیستم به ظاهر مجزا را با یکدیگر ادغام کند. با این آزمایشگاه فناوری‌های مایکروسافت در حوزه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به صورت گسترده‌تر در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیرند.

منبع ای سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *