جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پلتفرم موبایل محبوب‌تر از Play Station و Xbox در میان گیمرها

هیچ شکی نیست که یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین بخش‌های دنیای فناوری صنعت بازی‌های ویدئویی است. از رایانه‌های شخصی تا گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها و حتی گجت‌هایی مانند تلویزیون هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی به نوعی به ابزارهایی برای بازی تبدیل شدند اما در این بین کنسول‌های بازی به طور اختصاصی به این صنعت پرداخته اند.

موبایل محبوب‌تر از Play Station و Xbox

در حال حاضر کنسول‌های مختلفی در بازار حضور دارند، از نینتندو سوییچ که به تازگی معرفی شده و فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند تا کنسول‌های اختصاصی مایکروسافت و سونی که نیاز به معرفی ندارند، همه با هدف ارائه بهترین کیفیت در حوزه گیمینگ تولید شده‌اند.

با این وجود هنوز هم تعداد افرادی که رایانه‌های شخصی یا همان PC را برای بازی انتخاب می‌کنند، بیشتر از دارندگان کنسول‌هایی مانند پلی اسستیشن و Xbox است.

بر اساس نموداری که Statista منتشر کرده است و طبق برآوردی که در کنفرانس توسعه دهندگان بازی در ماه ژانویه انجام شد، ۵۳ درصد از ۴۵۰۰ توسعه دهندگان بازی اعلام کرده‌اند که در حال توسعه بازی برای رایانه‌های شخصی (ویندوز و مک) هستند، از ۵۲ درصد باقی‌مانده ۲۷ درصد توسعه دهنده بازی برای PS4 و ۲۲ درصد توسعه دهنده بازی‌های Xbox One و ۳ درصد باقی‌مانده هم بقیه ابزارها را پشتیبانی می‌کنند.

البته این نکته عجیب نیست که بسیاری از این افراد توسعه دهندگان مستقل هستند و موانع کم و ظرفیت‌های بسیار بالایی که در راه توسعه بازی‌ برای پلتفرم PC وجود دارد، این دستگاه‌ها را برای توسعه دهندگان به انتخاب مناسب‌تری تبدیل کرده است. بازار PC‌ها هم سعی دارد تا از این موقعیت استقبال کنند و ژانرهای مختلف از بازی‌های عجیب و غریب تا کمدی و یا بازی‌هایی با مراحل سخت را هر چه بیشتر افزایش دهند.

اما در نموداری که مهم‌ترین پلتفرم‌های گیمینگ در سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد، یک مورد جالب به چشم می‌خورد، پلتفرم موبایل و تبلت توانسته در رتبه دوم پس از PC و بالاتر از کنسول‌های نسل هشتم و هدست‌های واقعیت مجازی قرار بگیرد. با توجه به افزایش روز افزون جامعه کاربری گوشی‌های هوشمند و همین‌طور وجود توسعه دهندگان مختلف، عجیب نیست که بازی به یکی از کاربردهای اصلی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تبدیل شود.

منبع : جی اس ام

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *