جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


5 قابلیتی که دستیار هوشمند گوگل را بالاتر از سیری قرار می دهد

مدتی می شود که گوگل از دستیار هوشمند خود به نام Google Assistant رونمایی کرده است. گوگل رسما اعلام کرده که این دستیار هوشمند را به جز دیوایس های پیکسل، به مرور برای دیگر تلفن های هوشمندی اندرویدی نیز منتشر می کند. این بدان معناست که حالا بسیاری از ما قادریم تا به آخرین ویژگی های گوگل و دستیار هوشمند آن روی دستگاه اندرویدی خود دسترسی داشته باشیم.

دستیار هوشمند گوگل بالاتر از سیری

هر دو دستیار هوشمند گوگل و سیری در برخی کارها مثل خواندن ایمیل ها و یا نشان دادن تصاویر تبحر دارند. در رابطه با همین موضوع به نظر می رسد که اهالی کوپرتینو توانسته باشند که در بخش تجزیه و تحلیل تصاویر، تا حدی خود را به کمپانی گوگل نزدیک کنند. اما برخی ویژگی ها در Google Assistant وجود دارند که آن را بالاتر از سیری قرار می دهد.

اینجا هستیم تا شما را با 5 مورد از آن ها بیشتر آشنا کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

1- دریافت پاسخ های فوری از طریق وب

پاسخ های فوری سیری بعضاً ممکن است عجیب و غریب باشند، اما به نظر می رسد دستیار هوشمند گوگل در دریافت پاسخ های فوری از طریق وب بهتر عمل می کند. به عنوان مثال این دستیار قادر است سریعاً به سؤالاتی چون «چه کسی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی اسکار شد؟» و یا «چه کسی کتاب The Body In The Library را نوشته است؟» با پاسخ های Damien Chazelle و Agatha Christie واکنش نشان دهد.

این در حالی است که سیری برای پاسخ به چنین سؤالاتی لیستی بلند بالا را در اختیارتان می گذارد. به عنوان مثال برای پاسخ به سؤال اول گزینه هایی چون فیلم La La Land و برای پاسخ به سؤال دوم نتایج حاصل از جستجوی در بینگ را برای کاربر به نمایش می گذارد. بدیهی است که پاسخ های سیری هم صحیح هستند، اما باید گفت که دستیار گوگل در این زمینه واکنش های بهتری از خود نشان می دهد.

دستیار هوشمند گوگل بالاتر از سیری

2- پیدا کردن مکان های عمومی دور و اطراف

دو دستیار هوشمند گوگل و سیری در پیدا کردن رستوران ها، کافه ها و کسب و کار های دیگر عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارند. با این حال با تست این دو دستیار هوشمند، باید گفت که اپلیکیشن گوگل عملکرد بهتری دارد. نتایج جستجو در گوگل اسیستنت به صورت دایره ای به کاربر نشان داده می شود و با کلیک روی هر یک از گزینه ها سریعاً به نقشه گول برای مسیریابی منتقل خواهید شد.

این در حالی است که تجزیه گزینه ها روی سیری کمی دشوارتر است. فاصله هر مکان بسیار به محل اقامت و داده هایی که این اپلیکیشن با آن ها کار می کند بستگی دارد، اما در مجموع پس از تست های انجام شده به وضوح مشخص است که دستیار هوشمند گوگل عملکرد بهتری دارد.

3- به خاطر سپردن فرمان هایی که اخیراً به آن داده اید

گوگل پیش از این نیز به ما قول یک دستیار هوشمند را داده بود. در این رابطه باید گفت که Google Assistant به درخواست های شما به صورت متنی پاسخ می دهد و قابلیت تعامل با پرسش های متنی را نیز دارد. همچنین باید از این دستیار انتظار داشته باشید که به پرسش های اخیر شما به درستی واکنش نشان دهد.

اگر از ما بپرسید باید بگوییم هنوز دستیار هوشمند گوگل را آن قدر ها هم هوشمند نمی دانیم و سیری هم اکنون قادر است به پرسش های اخیر کاربر به همان خوبی پاسخ دهد. در رابطه با همین موضوع از دو دستیار هوشمند فوق وضعیت آب و هوایی سیدنی را بپرسید و پس از آن پرسش «و نیویورک چه طور؟» را مطرح کنید.

دستیار هوشمند گوگل بالاتر از سیری

هر دوی آن ها در کسری از ثانیه شما را با پاسخ صحیح مواجه می سازند. اما بخشی که گوگل در آن خودی نشان می دهد، به خاطر سپردن اطلاعات مخاطب است. به دستیار هوشمند گوگل تیم فوتبال مورد علاقه خود را بگویید و پس از آن می بینید که Google Assistant به خوبی اطلاعات دریافت شده را به خاطر می سپارد.

البته باید گفت که این ویژگی آن قدرها هم بزرگ نیست. ولی وقتی منچستر یونایتد را به عنوان تیم محبوب تان برای دستیار گوگل مشخص می کنید، با پرسیدن سؤال «تیم محبوب من چه کار کرده؟» تمامی اطلاعات مرتبط با آن برای شما فهرست می شود.

4- صحبت به زبان های خارجی

در رابطه با این موضوع باید گفت که دستیار هوشمند گوگل در پشتیبانی از زبان های دیگر دقیق تر است. همانطور که می دانید این دستیار به پایگاه داده عظیم گوگل متصل است که سرویس مترجم گوگل نیز شامل آن می شود. هنگامی که از Google Assistant سؤالاتی چون «حال شما چه طور است؟» یا «ساعت چند است؟» را به زبان اسپانیایی بپرسید، پاسخ هایی با تلفظ صحیح آن منطقه به شما نشان داده می شود.

این در حالی است که سیری برای انجام این کار از موتور محاسباتی ولفرم آلفا برای ترجمه استفاده می کند. بنابراین شاید نتوانید منظور خود را به درستی به دستیار اهالی کوپرتینو بفهمانید و در مقابل پاسخ هایی با تلفظ صحیح بگیرید. اگر از محل زندگی خود بسیار دور هستید و به دنبال جایی مثل حمام می گردید، دستیار هوشمند گوگل با فراهم کردن اطلاعات مناسب و معقول بیشتر به کارتان می آید.

5- Google Assistant فراتر از یک دستیار عمل می کند

Google Assistant فراتر از یک دستیار عمل می کند. این دستیار هوشمند قادر است برای کاربر شعر بخواند، برای مخاطبان خود جوک تعریف کند و یا حتی به انجام بازی با آن ها بپردازد. در حال حاضر سیری قادر به انجام چنین کارهایی نیست. با این حال خوشبختانه وقتی از او در مورد بازی سؤال بپرسید شما را به بخش گیم اپ استور منتقل می کند.

این شاید نشانه ای از جاه طلبی گوگل در مورد دستیار جدید خود باشد. به عبارت دیگر Google Assistant به جای آن که در نقش یک افزونه ساده ظاهر شود می خواهد خود را به عنوان یک رابط کاربری کاملاً جدید برای وب و تلفن های هوشمند به اثبات برساند.

البته باید جانب انصاف را هم رعایت کنیم. دستیار هوشمند گوگل هنوز هم در برخی بخش ها نیاز به کار بیشتری دارد تا بتواند از دستیار هوشمند سیری اپل پیشی بگیرد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *