جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تلاش اپل برای جلوگیری از تصویب لایحه «حق تعمیر» در آمریکا

کمپانی ها معمولا تمایلی ندارند که مشتریان، محصولات آنها را برای تعمیر به دست افراد و شرکت هایی غیر از آنها بسپارند. حال، اپل برای جلوگیری از بروز این مساله، با جمعی از دیگر شرکت های فعال در این صنعت همراه شده و تلاش دارد با مجموعه لوایحی که در هشت ایالت آمریکا مطرح شده اند، مقابله نماید.

اپل وجلوگیری از تصویب لایحه حق تعمیر

این لوایح تحت عنوان «حق تعمیر» تدوین شده اند و به موجب آنها، دسترسی آسان افراد به ابزارها و دانش تعمیر دستگاه های الکترونیکی فراهم می شود.

یکی از ایالت هایی که این لایحه در آن مطرح شده نبراسکاست و بناست که پنج شنبه همین هفته، تصویبش در این ایالت به بحث گذاشته شود. در صورتی که لایحه مذکور تصویب شود، شرکت های فعال در صنعت فناوری نظیر اپل را ملزم خواهد کرد که ابزارهای تشخیص عیب و همچنین راهنمای خدمات خود را به صورت عمومی در اختیار مشتریان و همچنین مراکز خدماتی ثالث قرار دهند.

در صورت تصویب این لایحه، اپل باید دانش تعمیر محصولاتش را در اختیار عموم قرار دهد
در نظر داشته باشید که تصویب این لایحه صرفا به نفع مردم نبراسکا نیست و قطعا ساکنین دیگر نواحی دنیا از جمله کشورهایی که به نوعی مورد بی مهری بزرگان تکنولوژی قرار گرفته اند نیز از مزایای آن بهره مند می گردند.

اما مشکل بزرگ کمپانی های بزرگ با چنین لوایحی تعمیر بدون مجوز محصولاتشان است که قطعا سود آنها از فروش مجوز تعمیر را کم می کند. از طرف دیگر، اپل استورها بیشتر در شهرهای بزرگ استقرار دارند تا حومه شهرها [در کشورهایی مثل ایران خودمان که اصلا وجود ندارند]. به همین خاطر ساکنان این نواحی یا باید چندین روز برای دریافت سرویس رسمی صبر کنند یا اینکه گجت خود را به دست فروشگاه های تعمیراتی ثالث بسپارند.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد اپل تمام تلاش خود را به خدمت گرفته تا از تصویب این لایحه جلوگیری کند و استدلالش هم این است که در این صورت کار برای هکرها ساده تر خواهد شد. از طرفی مدیران شرکت کالیفرنیایی نگران مالکیت معنوی خود هستند چراکه در صورت شکست، مجبورند اطلاعاتی را با عموم مردم به اشتراک بگذارند که پیشتر محرمانه بوده اند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *