جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


همکاری ایران و آذربایجان در زمینه خدمات بار هوایی در پیام

آمادگی ایران و آذربایجان برای همکاری در زمینه خدمات بار هوایی در پیام

وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان در دومین روز سفر خود به ایران، در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام، از آمادگی برای ایجاد دفتر نمایندگی در منطقه ویژه و همکاری در زمینه خدمات بار هوایی در پیام خبر داد.

 همکاری ایران و آذربایجان در زمینه خدمات بار هوایی در پیام

در بازدید از قسمتهای مختلف صنایع و فرودگاهی وی اظهار داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی پیام هست که آینده درخشانی را برای آن رقم خواهد زد .

رامین قلی زاده که در راس هیاتی به ایران آمده است، در ادامه افزود: کشور جمهوری آذربایجان و ایران در مسیر توسعه هستند و با همکاری و تعامل مناسب می توانند روابط محکم تری در حوزه های مختلف ارتباطی و حمل و نقل هوایی ایجاد نمایند.

وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان اظهار داشت: در جلسه مشترک و ضمن بازدید با پتانسیل ها و ظرفیت های این منطقه از نزدیک آشنا شدیم و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری مشترک در این مجموعه وجود دارد که سرمایه گذاران آذربایجان نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در این خصوص هستند.

دکتر زرندی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام نیز در این دیدار، اظهار داشت: منطقه ویژه و فرودگاه بین المللی پیام به عنوان پایانه توسعه صادرات هدف گذاری شده که بخشی از زیر ساختهای آن مانند ایجاد ده هکتار اپرون فرودگاهی، دو تاکسیوی دسترسی به باند فرودگاه، انبار های عمومی، پنجره واحد تجاری، گمرک مستقل و آزمایشگاه مواد غذایی تامین شده است که تسهیل کننده امر تجارت به ویژه در صادرات است.

وی با اشاره به صادرات انجام شده از گمرک منطقه ویژه به توسعه مشارکت در حوزه تجارت الکترونیکی در پیام پرداخت و افزود: افزایش تولید واشتغال، شناخت بازارها و افزایش صادرات محصولات تولید شده یکی دیگر از ماموریت های اصلی پیام در امر بازرگانی است که زمینه همکاری دو کشور ایران و آذربایجان را بیشتر فراهم می کند .
دکتر زرندی ادامه داد: در فاز دوم توسعه منطقه ویژه اقتصادی، آمادگی جذب سرمایه گذاران در حوزه it با مشوق های سرمایه گذاری وجود دارد که در این راستا بستر لازم برای حضور نمایندگی شرکت سیلک وی جمهوری آذربایجان در این منطقه فراهم است.

وی در پایان مذاکرات صورت گرفته با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان را خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد با تشکیل کمیسیون های مشترک و تلاش متخصصان و کارشناسان، در آینده شاهد عقد قراردادها درحوزه های مختلف به ویژه it باشیم.

لازم به ذکر است وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان در دو روز حضور در ایران و دیدار و گفتگو با همتای خود، عصر روز سه شنبه با پرواز اختصاصی از فرودگاه پیام، ایران را به مقصد کشور آذربایجان ترک کرد.

منبع : افاوا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *