جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل در تولید نسخه‌ بعدی پیکسل از کاربران کمک می‌گیرد

گوگل در وب‌سایت کاربران پیکسل، از آن‌ها درخواست کرده است تا در مراحل طراحی نسخه‌ی بعدی این گوشی هوشمند، به شرکت کمک کنند.

گوگل در تولید نسخه‌ بعدی پیکسل از کاربران کمک می‌گیرد

زمان زیادی تا رونمایی از محصول بعدی گوگل در خانواده‌ی پیکسل باقی مانده است. در حال حاضر این شرکت در حال تصمیم‌گیری برای اضافه یا کم کردن قابلیت‌ها و امکانات در نسخه‌ی بعدی است. پیکسل، اولین گوشی هوشمند با برند اختصاصی گوگل بود که امکانات عالی داشت و اکنون، کاربران منتظر نسخه‌ی بعدی و باکیفیت‌تر از این گوشی هوشمند هستند.

کمکی که گوگل از کاربران انتظار دارد، کمک مالی یا سرمایه‌گذاری جمعی در وب‌سایت‌هایی مانند کیک‌استارتر نیست. این شرکت از کاربران درخواست کرده است تا قابلیت‌هایی که علاقه دارند در نسخه‌ی بعدی ببینند یا قابلیت‌هایی را که نیازی به آن‌ها ندارند، بیان کنند. در همین راستا کریشنا کومار، مدیر تولید بخش پیکسل، در مطلبی با عنوان «پخ‌ها، الگوهای هاشور و رنگ آبی تیره» که مربوط به طراحی گوشی پیکسل است، چهار سؤال برای اعضای وب‌سایت کاربران گوگل مطرح کرده است. این سؤال‌ها عبارتند از: کدام بخش طراحی را بیشتر دوست دارید؟ کدام بخش را دوست ندارید؟ کار ما در کدام قسمت خوب بوده است؟ دوست دارید کدام بخش را بهبود دهیم؟

علاوه بر سؤالات مطرح‌شده، کومار در مطلب خود چالش‌هایی را که گوگل در مراحل طراحی پیکسل با آن‌ها روبه‌رو بوده، توضیح داده است. از طراحی‌های بی‌شمار تیم طراحی برای رسیدن به زاویه‌ی مناسب در لبه‌ها که در دست گرفتن گوشی را برای کاربر آسان کند تا طراحی بافت دکمه‌ی پاور، انتخاب رنگ و انتخاب نام‌ها و علاوه بر آن، تصمیمات و حذف قابلیت‌هایی که به خاطر طراحی پیکسل انجام گرفتند. این فرآیند هیجان‌انگیز و البته دشوار، اخیرا در مطلبی در وب‌سایت CNet به‌خوبی توضیح داده شده است و طراحی‌های مختلف، مهندسی‌ها و انتخاب رنگ‌هایی که برای تولید گوشی هوشمند Pixel انجام گرفته، به‌خوبی شرح داده شده است.

درخواست کمک از کاربران، با ریسک‌های زیادی همراه است. یک نمونه‌ی ناموفق از این فرآیند را می‌توان گوشی ZTE Hawkeye نامید. البته در میان نظراتی که در مطلب گوگل درج شده‌اند، می‌توان پیشنهادات مناسب و خوبی برای طراحی محصول بعدی گوگل پیدا کرد. بیشترین پیشنهاد، مربوط به کاهش حاشیه‌ها در گوشی است. تصمیمی که شرکت‌های دیگر مانند ال‌جی و سامسونگ در طراحی پرچم‌داران امسال خود لحاظ کرده‌اند. علاوه بر آن، بسیاری از کاربران درخواست  قابلیت‌هایی مانند مقاومت در برابر نفوذ آب، حافظه‌ی داخلی بیشتر و بلندگوهای جلویی استریو دارند.

این روند درخواست کمک برای طراحی گوشی هوشمند گوگل، می‌تواند مفید باشد؛ اما این شرکت باید در انتخاب قابلیت‌ها از میان نظرات بااحتیاط رفتار کند. نکته‌ی اصلی در گوشی پیکسل، ساده بودن آن است. این گجت هیچ قابلیت انقلابی ندارد؛ اما تمامی نیازهای مهم کاربران را برطرف می‌کند و از همه مهم‌تر، تجربه‌ای کامل و لذت‌بخش از اندروید ارائه می‌دهد. اگر گوگل در طراحی محصول بعدی، نظرات بیش از حدی را در نظر بگیرد و تلاش کند قابلیت‌هایی هرچه بیشتر در گوشی خود بگنجاند، از مسیر اصلی و امتیازهای اساسی پیکسل منحرف خواهد شد.

نظر شما چیست؟ شما چه قابلیت‌هایی را برای حذف یا اضافه شدن در گوشی پیکسل ۲ به گوگل پیشنهاد می‌دهید؟

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *