جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومنی اینتل در کارخانه آریزونا

سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومنی اینتا در کارخانه آریزونا 

مدیرعامل اینتل در جلسه‌ای که روز چهارشنبه با دونالد ترامپ داشت، اعلام کرد که ۷ میلیارد دلار در کارخانه‌ی خود در آریزونا سرمایه گذاری می‌کند.

سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومنی اینتا در کارخانه آریزونا

شرکت اینتل قصد دارد ۷ میلیارد دلار برای تکمیل کارخانه‌ی Fab 42 سرمایه‌گذاری کند. این کارخانه‌ی حرفه‌ای تولید چیپست در چندلر آریزونا قرار دارد. مدیر عامل این شرکت، برایان کرانیچ این خبر را در جلسه‌‌ی چهارشنبه‌ی گذشته با دونالد ترامپ، عنوان کرده است.

 

کرانیچ در نامه‌ای که به همین منظور به کارمندان خود ارسال کرده، گفته است:

Fab 42 یک سرمایه‌گذاری روی آینده‌ی خود ما است. این سرمایه‌گذاری کمک می‌کند که ایالات متحده را همچنان به‌عنوان قدرت اول جهان در صنعت نیمه‌هادی‌ها حفظ کنیم.

کارخانه‌ی جدید، چیپست‌ها را با حرفه‌ای‌ترین روش موجود یعنی فناوری ۷ نانومتری تولید خواهد کرد. اینتل با توجه به فرمان‌های استخدامی ترامپ، عنوان کرده است که این کارخانه ۳ هزار فرصت شغلی با درآمد بالا به سیستم اشتغال آمریکا اضافه خواهد کرد. علاوه بر آن، این شرکت ادعا کرده است که کارخانه‌ی جدید، ۱۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در ایالت آریزونا ایجاد می‌کند.

تصمیم جدید اینتل، بر خلاف اخباری است که پیش از این توسط این شرکت بیان شده بود. آن‌ها در سال ۲۰۱۶ عنوان کرده بودند که به خاطر افت بازار کامپیوترهای شخصی قصد دارند ۱۱ درصد از نیروی کار یا به عبارتی ۱۲ هزار نیروی انسانی خود را در سرتاسر جهان، تعدیل کنند.

اینتل را می‌توان فرمانروای صنعت کامپیوترهای شخصی دانست. اما این صنعت در سال‌های اخیر با افت قابل توجهی روبرو بوده است. در سال‌های اخیر این شرکت تلاش کرده تا نقش خود را در بازارهایی مانند بازار جهانی دیتاسنترها و اینترنت اشیاء از جمله خودروها و پهپادها افزایش دهد.

اکثر مراکز تولیدی، تحقیق و توسعه و کارخانه‌های اینتل در داخل ایالات متحده واقع هستند. البته طبق گفته‌ی کرانیچ، قوانین مالیاتی و تنظیم مقررات این کشور، تاکنون باعث شده‌اند این شرکت در رقابت با سایر فعالان نقاط دیگر دنیا با مشکلاتی روبرو شود. او در ادامه عنوان کرده است که به همین دلیل، با سیاست‌های مدیریتی جدید مبنی بر تغییر استانداردهای تنظیم مقررات و تلاش برای قدرت بخشیدن دوباره به صنعت آمریکا موافق است و باقدرت از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

 

سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومنی اینتا در کارخانه آریزونا

 

اگرچه Silicon Valley (دره‌ی سیلیکون) بر پایه‌ی تولید پردازنده‌ها بنا شده است؛ اما امروزه تولید تعداد کمی از این قطعات در ایالات متحده انجام می‌گیرد. به‌عنوان مثال، آخرین تولیدات شرکت اینتل در چین ساخته می‌شوند. شرکت اینتل تعدادی از برترین و حرفه‌ای‌ترین فناوری‌های تولید چیپست را در اختیار دارد.

اینتل ابتدا خبر تأسیس کارخانه‌ی ۵ میلیارد دلاری در آریزونا را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد. سپس افتتاح این کارخانه به سال ۲۰۱۴ موکول شد و در آن زمان نیز سخنگوی این شرکت بیانیه‌ای مبنی بر خالی ماندن کارخانه تا اطلاع ثانوی منتشر کرد. با روی کار آمدن دونالد ترامپ، وعده‌های او مبنی بر کاهش مالیات و آسان‌سازی قوانین برای تولیدکنندگان، باعث شده‌اندکه اینتل بار دیگر سرمایه‌گذاری روی این کارخانه را شروع کند. البته این شرکت عنوان کرده است که سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری جدید، ارتباطی با سیاست‌ها ندارد و تنها با هدف پیشرفت و توسعه انجام خواهد گرفت.

در همین راستا، سخنگوی اینتل عنوان کرده است که این شرکت به هر حال به همراه دیگر تولیدکنندگان، از سیاست‌های ترامپ در بخش تولید و سرمایه‌گذاری حمایت خواهد کرد. آن‌ها بر این باورند که این سیاست‌ها، سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت را سرعت می‌بخشد.

کرانیچ در ادامه‌ی نامه‌ی خود به کارمندان اعلام کرده است:

سیاست‌های دولتی نقش مهمی در ایجاد و توسعه‌ی نوآوری‌های آمریکایی خواهد داشت. ما در اینتل با دولت‌های مختلف دیدار می‌کنیم و مشکلات و سیاست‌های مربوط به کار خود را با آن‌ها در میان می‌گذاریم و در مورد آن‌ها مذاکره می‌کنیم. زمانی که با سیاستی مخالف باشیم، عرصه را ترک نمی‌کنیم. باور داریم که در مذاکرات حضور داشته باشیم تا بتوانیم صدای خود را در مورد دیگر سیاست‌ها مانند مهاجرت که برای ما حیاتی هستند نیز به گوش مسئولان برسانیم.
ترامپ نیز که فعالیت زیادی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر دارد، در توییتی با هشتگ #AmericaFirst از اقدام اخیر اینتل تشکر کرده و آن را اقدامی مثبت در پیشبرد خلاقیت و اشتغال‌زایی در آمریکا دانسته است.

به نظر می‌رسد ارتباطات کرانیچ و ترامپ به قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مربوط شود. روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز در ماه ژوئن از یک مهمانی جذب سرمایه‌ برای کمپین ترامپ، در خانه‌ی کرانیچ خبر داده بود. البته این مهمانی پس از انتشار خبر لغو شد و کرانیچ در بیانیه‌ای عنوان کرد که از هیچ‌کدام از کاندیداها حمایت مستقیم نخواهد داشت.

البته مدیرعامل اینتل، تلاش کرده است جهت‌دهی شرکت خود را هم‌مسیر با دیگر شرکت‌های دنیای فناوری حفظ کند. در اتفاقات اخیر مربوط به فرمان حکومتی مهاجرت ترامپ، اینتل عنوان کرد که به‌عنوان یک شرکت تأسیس‌شده به کمک مهاجران، با این فرمان مخالفت می‌کند و پشتیبانی کامل خود را از کارمندانی که به خاطر این فرمان تحت فشار خواهند بود، انجام می‌دهد.

 

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *