جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


در مواقع اظراری از قطعات گوشی بهترین استفاده را کنید!

امروزه اهمیت موبایل ها برای همه مشخص شده است و احتمالا نمی توان یک روز را بدون این همراهان همیشگی سپری کرد. شکسته شدن ، آسیب دیدن و وقوع حواذث مشابه برای گوشی بخشی از استفاده از اسمارت فون ها می باشد که اجتناب ناپذیر است.

در این مواقع اولین تصمیمی که به ذهنتان می رسد احتمالا کنار گذاشتن گوشی شکسته شده و خرید جایگزین آن است.

در مواقع اظراری از قطعات گوشی بهترین استفاده را کنید!

استفاده از گوشی های آسیب دیده برای رفع نیازهای حیاتی

هر وسیله ای در کنار کاربرد های اصلی خود مصارف متنوع دیگری نیز می تواند داشته باشد. استفاده خلاقانه از LED و وسایل روشنایی خانه، استفاده از لباس های کهنه شده، استفاده محدد از قطعات کامپیوترهای قدیمی، قوطی ها و کنسروهای دورریختنی و حتی روش های به کارگیری مجدد سی دی های قدیمی همگی نمونه هایی از به کارگیری وسایل از کارافتاده در منزل هستند. با گوشی های شکسته شده نیز می توانید با استفاده لز خلاقیت برخی از نیازهای حیاتی در شرایط اضطراری را رفع کنید.

 

استفاده از صفحه نمایش شکسته گوشی برای ساخت آینه سیگنال دار بقا
آینه بقا ابزاری برای ارسال علامت و درخواست کمک در شرایط اضطراری است که اغلب کوه نوردان و گروه های امدادی از آن استفاده می کند. در صورتی که موبایل شما شکسته است از صفحه نمایش آن برای ساخت آینه بقا در شرایط اضطراری استفاده کنید. معمولا زیر صفحه نمایش یا اسکرین موبایل ها  لایه های فلزی آینه مانند وجود دارد که از نظر کاربردی عینا مشابه با آینه بقا است .اگر در شرایط اضطراری قرار گرفتید می توانید قطعات شکسته اسکرین موبایل را با مقداری چسب یا شیره درختان به پوست درخت کاج بچسبانید و آن را در جهت اشعه نور ماه برای بازتاب نور در شب قرار دهید.

 

استفاده از قطعات اسپیکر موبایل برای جهت یابی
معمولا در اسپیکر گوشی ها آهن ربای مغناطیسی قرار دارد. به علاوه در اسپیکر همه موبایل ها قطعات ریز و فراوان سیم وجود دارد که از خصلت آهنربایی آن ها می توان استفاده کرد. با استفاده از این دو ابزار در اسپیکر موبایل های شکسته به سادگی می توانید در شرایط نامساعد قطب نما بسازید و جهت یابی کنید.

آهنربا را با حدود ۱۰ بار اطراف سیم ها با حرکات رفت و برگشتی تکان دهید. دقت کنید که جهت تغییر نکند. انتهای سیم که با استفاده از آهنربا در میدان مغناطیسی قرار گرفته است  قطب شمال است. می توانید قطب نمای دست ساز را در برکه آب یا رودهای اطراف شناور کنید. دقت کنید که آب نباید تحت تاثیر حرکات یا جریان های محیط باشد. با این کار سیم به صورت خودکار در خط شمال جنوب ترازبندی می شود و در یک صف قرار میگیرد. به این ترتیب می توانید سایر جهت ها را تشخیص دهید. سمت راست شمال، شرق و سمت چپ آن غرب خواهد بود.

ساخت وسایل دفاعی و تیز با استفاده از مدار موبایل
در همه موبایل ها صفحه مدار وجود دارد. این صفحه جنس محکمی دارد. ابتدا آن را به دو قسمت تقسیم کنید. از نیمی از آن می توانید به عنوان یک کاتر یا وسیله برش دهنده جهت بریدن ساقه و تنه درختان باریک یا طناب استفاده کنید. از بخش دیگر آن می توانید به عنوان یک پیکان استفاده کنید. با استفاده از طناب های موجود آن را به تنه ی باریکی از درخت که قبلا جدا کرده اید متصل کنید و آن را با لبه تخته سنگ تیز کنید و به عنوان وسیله دفاعی به کار ببرید.

ساخت آتش با بازمانده های باتری
بازمانده های باتری و اغلب قطعات موجود در موبایل می توانند با استفاده از جریانی که درون آن ها وجود دارد جرقه ایجاد کنند. سیم های نیز ممکن است به اندازه ای گرم باشند که بتوان برای اشتعال از آن ها استفاده کرد و نیازهایی مثل جوشاندن آب، رفع شکارچی و گرم کردن محیط را براطرف کرد. این ترفند مشابه با استفاده از لیمو برای آتش زدن کاملا خلاقانه است.

سیم ها را می توانید به قطب های مثبت و منفی باتری وصل کنید و از آن ها به عنوان آتش زن طبیعی استفاده کنید؛ چرا که با اتصال سیم ها تغییر رنگ دائمی در سیم ها ایجاد می شود و رنگ آن ها به سرخی می گراید. البته این کار را باید با باتری بدون پوشش انجام دهید که خطرات احتمالی انفجار نیز به دنبال خواهد داشت ، پس حتما مراقب باشید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

ساخت قلاب ماهیگیری با استفاده از قطعات موبایل
برخی از قطعات موبایل شباهت زیادی به یک قلاب دارند که می توانند در حکم ابزار ماهیگیری برای شکار باشند. این قطعات مشابه شکلی مشابه با قلاب دارند که برای گیرکردن در حفره دهانی ماهی بهترین ابزار است.در صورت نیاز با استفاده از ترفند های ساخت روشنایی اضطراری می توانید محیط اطراف را برای شکار بهتر روشن کنید.

 

ساخت تله با استفاده از هدفون
به جای گوش دادن به موزیک با هدفون می توانید از سیم هدفون یا هندزفری گوشی خود به عنوان یک تله برای شکار استفاده کنید. تنها کافی است کمی خلاق باشید و آن را به شکل های مختلف برای ترغیب و گول زدن شکار خود از جمله ماهی استفاده کنید

منبع:انزل وب

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *