جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پایه ای برای عکاسی حرفه ای با موبایل!

پایه Steadicam Volt کمک می‌کند عکاسی با موبایل را به صورت حرفه‌ای انجام دهید

پایه‌ های تثبیت دوربین ساخته شده توسط Tiffen در صنعت هالیوود محبوبیت بالایی بین تصویربرداران مطرح دارند و حالا این برند حرفه‌ای قصد دارد با عرضه‌ی پایه Steadicam Volt ، تکنولوژی و دستاوردهای خود در این زمینه را در اختیار کاربران گوشی های موبایل هوشمند نیز قرار دهد.

 

پایه ای برای عکاسی حرفه ای با موبایل!

پروژه‌ی ساخت پایه Steadicam Volt که توسط این کمپانی دنبال می‌شود، جدیدترین محصول از سری گجت های Steadicam محسوب شده و در حال حاضر برای جمع‌آوری سرمایه‌های عمومی بر روی وبسایت کیک استارتر قرار گرفته است. این پایه دارای ظاهر و عملکردی مشابه‌ پایه‌های گیمبال مدل Osmo است که توسط کمپانی مطرح دی جی آی طراحی و تولید می‌شوند. اما تفات بزرگ بین این دو محصول این است که پایه Steadicam Volt برخلاف موتور Osmo که عملکردی کاملا الکترونیکی دارد، از سیستم مکانیکی مخصوص این برند که با موتور الکتریکی ترکیب شده، برای افزایش پایداری و کیفیت تصاویر ضبط شده بهره میبرد.

جالب است بدانید که کمپانی Yuneec که در زمینه‌ی ساخت پهپاد فعالیت می‌کند نیز در تولید این وسیله نقش داشته است، هرچند که دقیقا مشخص نیست این شرکت دقیقا چه وظیفه‌ای را در طراحی و ساخت پایه Steadicam Volt بر عهده داشته است. مسئولان Steadicam اعلام کرده‌اند که محصول جدید آنها دارای سیستم مکانیکی ویژه‌ای است که هنگام دنبال کردن حرکات دوربین‌های دیگر، هیچ لگ و کندی خاصی را برای کاربران به وجود نخواهد آورد؛ گیمبال Osmo از کمپانی دی جی آی دقیقا دارای چنین ضعفی است و همانطور که در تصویر متحرک زیر قابل مشاهده است، در حد چند دهم ثانیه تاخیر در دنبال کردن حرکات در این محصول دیده می‌شود:

پایه ای برای عکاسی حرفه ای با موبایل!

 

قیمت ۱۹۹ دلاری پایه Steadicam Volt و تخفیف برای حامیان مالی

همچنین مدل Volt دارای قابلیت شبیه‌سازی کردن حرکات اینرسیایی یک دوربین با اندازه‌ی کامل از طریق بازخورد هپتیک است تا کاربران احساسی همانند در دست گرفتن نسل‌های قبلی محصولات این کمپانی را تجربه کنند. البته لازم است بدانید که کمپانی Tiffen پیش از این هم به همراه سری Steadicam Smoothee پایه‌های تثبیت کننده‌ی تصویربرداری برای موبایل را عرضه کرده بود، اما آن مدل‌ها تنها به قابلیت‌ استفاده از وزن دوربین برای برقراری تعادل مجهز بودند و این کاملا متفاوت با سیستم به‌کار گرفته شده در پایه Steadicam Volt است؛ در ضمن اگر باتری این وسیله به اتمام برسد، همچنان قابلیت استفاده‌ی دستی از آن در حالت مشابه مدل Smoothee وجود دارد.

با پرداخت قیمت ۱۳۹ دلاری امکان دریافت این محصول وجود خواهد داشت. این در حالی است که قیمت آن در بازارهای عمومی ۱۹۹ دلار تعیین شده و این به معنای تخفیفی ۶۰ دلاری برای حمایت‌کنندگان خواهد بود. قرار است فاز اول فروش عمومی در ماه ژوئن سال میلادی جاری انجام شود و با وجود این که پروژه‌های کیک استارتر معمولا با ریسک‌هایی همراه هستند، اما به دلیل تشکیلات پایدار و گسترده‌ی کمپانی Tiffen، احتمالی مشکلی برای عرضه‌ی آن به بازار وجود نخواهد داشت.

منبع:گجت نیوز

 

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *