جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشکل bootloader را چگونه بر طرف کنیم!

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران ویندوزی باشید که علاقه زیادی به دستکاری تنظیمات مختلف ویندوز برای پیدا کردن سرگرمی و گذران ساعت های روز دارید حتما با مشکلات زیادی که با دستکاری ویندوز و رجیستری به وجود می آیند آشنایی کامل دارید.

در این پست قصد داریم تا به مرور روش های بوت کردن سیستم در مواقع ضروری بپردازیم.

مشکل bootloader را چگونه بر طرف کنیم!

 

بوت کردن ویندوز به وسیله Windows Installation Media یا Recovery Partition
در این روش اگر سیستم شما دارای یک پارتیشن برای ریکاوری باشد باید بگوییم شما خیلی خوش شانس هستید و می توانید با استفاده از بخش recovery and repair سیستم خود را نجات دهید. حال اگر چنین پارتیشنی نداشتید تنها کافی است که دیسک ویندوز مورد استفاده خود را داشته باشید. در این صورت پس از قرار دادن دیسک و رسیدن به مرحله Windows Setup در پایین صفحه و بر روی گزینه ی Repair your computer کلیک کنید.

پس از انجام مراحل فوق و ظرف مدت چند ثانیه پنجره ی جدیدی باز می شود. در پنجره ی جدید و در میان گزینه ها بر روی Troubleshoot کلیک کنید.

سپس پنجره Advanced Options برای شما به نمایش در خواهد آمد. چنانچه شما عزیزان از ویندوز ۷ استفاده می کنید ممکن است ظاهر پنجره ها کمی متفاوت باشند ولی بیشتر گزینه ها  یکسان خواهند بود.

حال بر روی گزینه ی Startup Repair کلیک کنید و سپس در پنجره ی بعدی سیستم عامل خود را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار سیستم شما شروع به بازسازی خود و رفع مشکلات بوجود آمده در بخش Startup می کند.

پس از طی مدت زمان زیادی و در صورت موفقیت آمیز بودن پردازش با پنجره زیر مواجه خواهید شد و کار تمام است.

تعمیر Master Boot با Command Prompt
اگر روش قبلی موثر واقع نشد و از بروز مشکل در بخش Master Boot و یا boot sector اطمینان دارید طبق آنچه گفتیم تا صفحه Advanced Options پیش بروید. سپس در میان گزینه ها بر روی Command Prompt کلیک کنید و عبارت زیر را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

bootrec /fixmbr

از عبارت زیر نیز برای رفع مشکل بوت سیستم استفاده کنید.

bootrec /fixboot

حال اگر تمامی مراحل بدون مشکل انجام شود احتمالا سیستم شما مانند گذشته خواهد شد. توجه داشته باشید که در صورت موفقیت در این روش و پس از ورود به ویندوز حتما از ابزار Error Checking برای رفع مشکلات درایو ویندوز استفاده کنید.

منبع:وینفون

 

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *