جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اندروید تلفن همراه در قاب تلویزیون!

آیا لذت مشاهده فیلم ها در تبلت یا گوشی های اندرویدی همان لذتی است که انتظارش را می کشیده ایم؟ کوچک بودن صفحه و از دست دادن کیفیت صدا و تصویر واقعی با مشاهده فیلم و عکس در اسمارت فون ها مشکلی است که اغلب کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما امروزه با راه های ساده اتصال گوشی اندروید به تلویزیون همه این محدودیت ها از بین رفته است. به سادگی می توانید هر فیلم و عکسی که با گوشی خود دانلود می کنید را در پهنه تلویزیون های هوشمند و عریض نگاه کنید.

 

اندروید تلفن همراه در قاب تلویزیون!

 

 

در عصری که می توان با اتصال لپ تاپ و کامپیوتر به تلویزیون از صفحه نمایش بزرگ تری برخوردار شد حتما می توان محتوا گوشی های اندرویدی کوچک را هم از زاویه دیگری  مشاهده کرد. حتی اتصال گوشی اندروید به تلویزیون ساده تر از اتصال کامپیوتر و لپ تاپ است. راه های زیادی هم پیش روی شما قرار دارد. اسلیم پورت یا MHL ، کابل HDMI  یا اتصال به صورت وایرلس گزینه های موجود برای اتصال گوشی شما به تلویزیون هستند. البته شاید دستگاه هایی مثل تبلت برای مشاهده محتوا فیلم و عکس بهتر از گوشی باشند؛ به خصوص که با قابلیت استریم کردن محتوا دریافت انواع و اقسام فایل ها از طریق تلبت و گوشی ساده تر شده است و اغلب افراد برای صرفه جویی در وقت به همین صفحات کوچک تر تبلت و گوشی قانع هستند. اما مسلما مشاهده فیلم و عکس از تلویزیون منزل تجربه دیگری است.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با کابل HDMI

اگر تلویزیون شما محصول تکنولوژی یک دهه اخیر است حتما به پورت HDMI  مجهز است. HDMI رابط همزمان صدا و تصویر دیجیتال است و کاربر به واسطه آن می تواند محتوا را با بهترین کیفیت مشاهده کند. اخیرا تبلت های اپل و بسیاری از تبلت های اندرویدی نیز دارای پورت یا ورودی HDMI هستند.

پورت  HDMI در سه سایز تولید می شوند. سایز A با سایز متداول در دستگاه های بزرگ تر که مشکل محدودیت فضا ندارند. سایز B یا همان سوکت ها که در اغلب تبلت ها دیده می شوند و سایز C که HDMI کوچک یا مینی خوانده می شوند. HDMI میکرو هم آخرین سایز پورت می باشد که در دستگاه های کم تری دیده می شود و ممکن است در بخشی از سوکت تبلت ها وجود داشته باشد. تبلت های زیادی از جمله Acer Iconia A1 ،Tesco Hudl، Archos 80 Titanium و Nokia 2520 و هزار و یک مدل دیگر از این پورت پشتیبانی می کنند.

کابل HDMI را میتوانید از تمامی فروشگاه های لوازم جانبی گوشی و تبلت معتبر تهیه کنید.

 

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با پورت microUSMHL

استفاده از پورت HDMI برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون راه حل خوبی و کارآمدی است؛ اما مشکل این جا است که همه تبلت ها هنوز به این پورت مجهز نشده اند. پس تکیلف کسانی که از تبلت و گوشی های قدیمی تر استفاده می کنند چیست؟ این دسته از کاربران می توانند از طریق پورت microUS  کابل MHL یا SlimPort را به تلویزیون وصل کنند و محتوا اندروید را روی تلویزیون مشاهده نمایند.. این دو کابل ظاهری کاملا مشابه یکدیگر دارند و از محتوا صوتی و تصویری پشتیبانی می کنند. برای کار کردن این دو کابل نیاز به یک کابل رابط یا دانگل دارید تا سیگنال ها از موبایل شما به سیگنال های سازگار با HDMI تبدیل شوند. شاید خرید این کابل رابط در مجموع استفاده از پورت microUSMHL  را پرهزینه تر کند.

کابل های MHL و اسلیم پورت انواع مختلفی دارند. نوع متداولی که اغلب استفاده می شود رزولوشن را تا ۴K بهبود می دهد. به پشت تلویزیون خود نگاهی بیندازید. اگر پورت HDMI لوگو MHL داشته باشد می توانید از پورت HDMI برای اتصال هر دو کابل استفاده نمایید. در صورتی که از کابل MHL برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون استفاده می کنید نیاز به یک منبع تغذیه خارجی هم دارید.

اگر دستگاه شما فاقد ورودی های گفته شده است از گزینه سوم یعنی اسلیم پورت استفاده کنید. اگر از اسلیم پورت استفاده می کنید دیگر نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارید در صورتی که اتصال شما به تلویزیون طول می کشد بهتر است شارژر اصلی را در کنارتان داشته باشید.

قبل از خرید دو کابل MHL یا SlimPort حتما دستگاهتان را چک کنید که پورت آن کابل را داشته باشد. مثلا تبلت های Microsoft Surface و Samsung Galaxy Tab 3 فقط از کابل MHL  پشتیبانی می کنند؛ در حالی که برای اتصال Google Nexus 5 به تلویزیون نیاز به اسلیم پورت دارید.

 

اتصال اندروید به تلویزیون به صورت بی سیم یا وایرلس

اگر استفاده از کابل برای شما مقدور نیست روش میراکست بهترین روش برای استریم کردن ویدیو و عکس از کامپیوتر یا گوشی و تبلت به تلویزیون است. اغلب تلویزیون های هوشمند به میراکست مجهز هستند و شما بدون هیچ سخت افزاری و با فرمت H.264 می توانید با بالاترین کیفیت ممکن تصاویر و ویدیو ها را مشاهده نمایید. دستگاه های اندرویدی با نسخه ۴٫۲ و بالاتر اندروید از میراکست پشتیبانی می کنند.

برای استریم کردن محتوا از کروم کست گوگل استفاده کنید. انتقال دهنده صورت و تصویری که به واسطه آن و به جای استفاده از کابل HDMI می توان توسط نرم افزار تلفن هوشمند و تبلت، تصاویر و فیلم را روی تلویزیون کنترل نمود.

کدام روش برای اتصال اندروید به تلویزیون مناسب تر است؟

با روش هایی که معرفی شد احتمالا با خود بگویید کدام راه مناسب تر و بی مشکل تر است. از این رو تصمیم گرفتیم در بخش آخر مروری بر کارایی روش های معرفی شده داشته باشیم. در روش هایی که به استفاده از سخت افزار متکی هستند نظیر روش اول و دوم کاربر به آسانی و با هزینه های ناچیز می تواند از مشاهده محتوا روی تلویزیون لذت ببرد. اما این روش چندان هم بی عیب و نقص نیست. مثلا اگر از تبلت برای انتقال محتوا استفاده می کنید تبلت باید دائما روشن باشد و در تمام لحظاتی که فیلم یا عکس را مشاهده می کنید اسکرین روشن بماند که این به خودی خود باعث مصرف غیرطبیعی باتری و آسیب به دستگاه خواهد شد.

اندروید تلفن همراه در قاب تلویزیون!

 

روش استریم کردن و استفاده از میراکست که معرفی شد شاید بهتر باشد. در این روش محدودیت های کم تری وجود دارد  اما خب هزینه های جانبی بیش تری را باید بپردازید. مثلا خرید تلویزیون های استریمینگ به تنهایی هزینه های گزافی دارد. خرید اکانت در سرویس هایی مثل اسکایپ هم جای خود را دارند. به علاوه  میراکست هم نظیر روش های سخت افزاری نیاز به روشن ماندن دستگاه دارد.

منبع:انزل وب

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *