جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


طرح رجیستری در تابستان 96

واعظی: انجام طرح رجیستری کاری فنی است و با توجه به اقدامات انجام شده، اجرای طرح، تیرماه 96 نهایی می‌شود.

طرح رجیستری در تابستان 96
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه طرح رجیستری موبایل از اوایل تابستان اجرا می‌شود، گفت: هماهنگی خوبی با وزارت صنعت،‌معدن و ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز انجام شده است.


محمود واعظی امروز در حاشیه نشست صبحانه کاری با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌هایی که در گذشته در حوزه مخابرات بوده است، گفت: امروز بخش IT فضای بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به وجود آورده و با توجه به اینکه حوزه IT فضای کسب و کار جدیدی است، قطعا این حوزه نیازمند حمایت دولت است.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه، خلاء قانونی وجود دارد و شورای عالی فضای مجازی و دولت باید آیین‌نامه‌ها و مقررات جدید برای فعالیت تجاری در این حوزه ایجاد کنند، افزود: این اقدامات باید صورت گیرد تا کسانی که سرمایه به این بخش می‌آورند، از سرمایه‌گذاری‌شان مطمئن باشند، البته این حوزه در آینده در بخش‌های کشاورزی، بانکداری، ‌تجارت، صنعت، ‌سلامت و آموزش تحول بزرگی بوجود می‌آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: شرایط برای ارائه پروانه در FCT و در اپراتورهای مجازی و بخش‌های مختلف را اعلام کرده‌ایم؛ اما این بلوغ باید در بخش خصوصی بوجود آید که اگر در حوزه‌ای امکان سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد، سرمایه‌گذاران خودشان بتوانند از بانک‌ها یا بنگاه‌های داخل و خارج سرمایه‌ بیاورند یا اینکه راه دیگر این است که شرکت‌ها با هم کنسرسیوم تشکیل دهند.

واعظی در خصوص مشکل ایجاد شده در واگذاری سهام مخابرات با بیان اینکه این مسئله بین سازمان خصوصی‌سازی و شرکت مخابرات هفته گذشته حل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درمورد طرح رجیستری گوشی‌های همراه، گفت: این طرح در گذشته ۲ بار با شکست مواجه شد، اما ما کار را به صورت عمیق و جدی شروع کرده‌ایم. برای این منظور هماهنگی خوبی با وزارت صنعت، ‌معدن و ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز انجام شده و تقریبا مقدمات آن فراهم است و برای خریداری تجهیزات نیز مناقصه گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح رجیستری گوشی‌های همراه باید به گونه‌ای انجام شود که مزاحمتی برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان به وجود نیاورد، گفت: این کار فنی است اما با توجه به اقدامات انجام شده فکر می‌کنیم که انجام آن تیر ماه سال آینده نهایی شود.

منبع مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *