جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با مانیتور Canvas کمپانی دل آشنا شوید

کمپانی مایکروسافت چندی پیش با رونمایی از اولین کامپیوتر All-in-One خود موسوم به سرفیس استودیو، تمامی نگاه ها را به خود جلب کرد. محصولی که با طراحی جدید و منحصر به فرد خود، این امکان را برای هنرمندان و علاقه‌مندان به طراحی فراهم می کرد تا هر آن چه را که در ذهنشان می گذرد، بر روی صفحه نمایش لمسی و بزرگ این پی‌سی پیاده کنند.

با مانیتور Canvas کمپانی دل آشنا شوید

اما  کمپانی دل با الهام از این محصول مایکروسافت، مانیتوری جدید تحت عنوان Canvas را در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد. در واقع این محصول، همانند سرفیس استودیو ردموندی ها یک پی سی All-in-Onee نیست بلکه یک نمایشگر با قابلیت اتصال به انواع کامپیوترها محسوب می شود و کاربر می تواند از آن برای نقاشی، طراحی، انیمیشن سازی و یا هر آن چه که می توان با یک قلم استایلوس انجام داد، استفاده کند.

مانیتور کمپانی دل، از یک کنترلر چرخان به نام Totem بهره می برد که با قرار گرفتن بر روی نمایشگر، امکان کنترل پنجره ها و اپلیکیشن های خاص را برای کاربر فراهم خواهد کرد. عملکرد این گجت همانند دکمه چرخان Dial مایکروسافت است و هر دو از مجموعه اپلیکیشن های مشترکی پشتیبانی می کنند. البته نقطه ضعف این گجت ها در این است که در حال حاضر، تعداد اپ های سازگار با این فناوری جدید محدودند و باید بیش از پیش بر روی آن ها تمرکز شود.

 

مانیتور Canvas از ابعاد 27 اینچی برخوردار است اما به دلیل وجود حاشیه های زیاد در چهار لبه نمایشگر، بسیار بزرگ‌تر از این اندازه به نظر می رسد. همچنین، یک نوار مغناطیسی نیز برای قرار دادن قلم استایلوس بر روی این دستگاه تعبیه شده است.

با مانیتور Canvas کمپانی دل آشنا شوید2

در خصوص سایر ویژگی های این مانیتور باید گفت که رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل آن، چنگی به دل نمی زند. اگرچه این رزولوشن چندان هم بد نیست، اما از کمپانی دل بیشتر از این ها انتظار می رفت چرا که رزولوشن نمایشگر سرفیس استودیو برابر با 4500 در 3000 پیکسل است و این مسئله، از تفاوت محسوس میان این دو محصول حکایت دارد.

 

اما دل هم دلیل خود را دارد و در توضیح این مسئله عنوان کرده است که به این دلیل چنین رزولوشنی را برای این دستگاه در نظر گرفته است که بتوان از آن برای اتصال و کار با انواع کامپیوترها استفاده کرد، چرا که برخی از کامپیوترها از پردازنده و کارت گرافیک چندان قدرتمندی برای پشتیبانی از رزولوشن های بالا برخوردار نیستند.

 

هنوز حرفی در خصوص قیمت این محصول زده نشده، اما گفته می شود که عرضه آن از ماه آوریل آغاز خواهد شد.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *