جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روتر بی‌سیم/ذخیره‌ساز شبکه کیونپ

کیونپ شرکتی معروف و شناخته شده در بازار دستگاه‌های ذخیره‌ساز شبکه است. این شرکت طی یک سال اخیر، دستگاه‌های ذخیره‌ساز بسیاری معرفی کرده و حالا در نمایشگاه CES 2017 یک محصول شامل روتر بی‌سیم و NAS رونمایی کرد.

روتر بی‌سیم/ذخیره‌ساز شبکه کیونپ
کیونپ روتر بی‌سیم/ذخیره‌ساز شبکه TGX-150 را معرفی کرد. این دستگاه یک پردازنده دو گیگاهرتزی اتم اینتل با معماری ساخت ۱۴ نانومتری دارد. این پردازنده می‌تواند تا سرعت ۲.۵ گیگاهرتز اورکلاک شود. حافظه رم دستگاه دو گیگابایت از نوع DDR3 است و مجهز به سخت‌افزارهای رمزنگاری برای قابلیت‌های NAS سرور است.

این دستگاه مجهز به قابلیت‌های روتر وای‌فای هم هست و از دو باند ۵ و ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. مهم‌تر اینکه به فناوری MU-MIMO مجهز شده است و می‌تواند در مود یک روتر یا اکسس‌پوینت کار کند. درگاه‌های ارتباطی این دستگاه، یک درگاه WAN یک گیگابیتی، چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی، دو درگاه USB 3.0 دارد که یکی از نوع A و دیگری از نوع C است.

این دستگاه یک کشو برای هارددیسک‌های SATA با اندازه ۲.۵ اینچی یا درایوهای SSD دارد.

کیونپ برای این دستگاه از سیستم‌عامل QNAP QTS استفاده کرده است که روی تمام دستگاه‌های NAS سرور این شرکت نصب شده‌اند. بنابراین، مشتریان این دستگاه با امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری روبرو هستند.

مزیت این دستگاه در این است که به طور همزمان می‌تواند اطلاعات روی شبکه را بر روی خودش ذخیره کند یا با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارد. در شبکه‌های وای‌فای معمولی، کاربران برای ذخیره‌سازی اطلاعات باید از یک دستگاه NAS جداگانه استفاده کنند که فرایند ذخیره‌سازی از روی شبکه به روی دستگاه بسیار کند می‌شود.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *