جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با QX50 Concept آشنا شوید

روز جمعه گذشته؛ شرکت اینفینیتی (Infiniti) از جدیدترین خودروی سری لوکس SUV خود با دید آینده رونمایی کرد: QX50 Concept. این کراس‌اور شیک و زیبا که از نظر جثه آن‌چنان بزرگ به‌نظر نمی‌رسد؛ شاید یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که اینفینیتی در طی سالیان اخیر وارد بازار کرده است.

با QX50 Concept آشنا شوید
خودروی QX50 برای نشان دادن آخرین فناوری‌های مربوط به موتور و رانندگی خودران سازنده خود در بازاری که رقابت در آن بسیار فشرده و تنگاتنگ است؛ وظیفه سنگینی به‌عهده دارد.

از نظر مشخصات اصلی؛ مدل QX50 تا حدود زیادی مدل تحول یافته QX Sport Inspiration است که در سال 2016 میلادی و در جریان نمایشگاه خودروی پکن معرفی شد.

«رونالد کروگر»؛ مالک و مدیر اینفینیتی در این‌باره می‌گوید: «با رونمایی از QX Sport Inspiration در نمایشگاه خودروی پکن؛ موفق شدیم آینده مدل‌های اینفینیتی QX را به نمایش درآوریم. مدل جدید QX50 Concept این مفهوم را جلوتر می‌برد و نشان می‌دهد که اینفینیتی چگونه می‌تواند آینده حضور خود در بخشی از صنعت خودرو را که با سرعت زیادی در حال رشد است؛ توسعه دهد.»

 

قلب تپنده پکیج فناوری QX50 استفاده از فناوری جدید رانندگی خودران این شرکت به‌نام “پرو پایلوت” (ProPilot) است. البته به‌نظر می‌رسد اینفینتی در به‌کاربردن نام “اتو پایلوت” برای این سیستم کمی تردید دارد. این شرکت در اصل هنگ‌کنگی بیشتر ترجیح می‌دهد تا از این فناوری تحت عنوان “کو پایلوت” (Co-pilot) نام ببرد.

به‌گفته اینفینیتی؛ این شرکت قصد دارد تا ضمن تأمین فناوری فعال در زمینه ایمنی؛ هم‌چنان کنترل خودرو را به راننده بسپارد.

اینفینیتی در بخشی از بیانیه خود می‌گوید: “فناوری‌های خودران اینفینیتی به‌عنوان کمک-پایلوت برای راننده عمل می‌کنند و به‌جای این‌که جایگزین آن‌ها شوند؛ قدرت آن‌ها را افزایش می‌دهند. وظایف سنگین مانند ناوبری ترافیکی خودرو در بزرگ‌راه‌ها یا حفظ حرکت در مسیر با رعایت فاصله با خودروهای اطراف به QX50 سپرده می‌شود.”

علاوه بر فناوری خودران؛ مدل QX50 نخستین خودروی اینفینیتی خواهد بود که از سیستم انقلابی فشرده‌سازی متغیر یا فناوری موتور VC استفاده می‌کند. این سیستم در نمایشگاه خودروی پاریس که سال گذشته میلادی در پایتخت فرانسه برگزار شد؛ به صنعت خودروسازی معرفی شد.

اینفینیتی انتظار دارد استفاده از موتور جدید ۲ لیتری توربو شارژ شده چهار سیلندر VC ضمن این‌که 27 درصد سوخت کمتر نسبت به V6 مصرف می‌کند؛ قادر به تولید نیرویی معادل 268 اسب بخار باشد.

فناوری VC که در این موتور به‌کار گرفته شده به آن اجازه می‌دهد تا با توجه به شرایط خاص در هنگام رانندگی خودش را با ضریب فشرده‌سازی منطبق کند ضمن این‌که خصوصیات خروجی و دینامیک بین کارایی و بازدهی متفاوت خواهد بود.

به‌احتمال زیاد؛ QX50 Concept پایه و اساس کراس‌اورهای لوکس با اندازه متوسط خواهد بود. قرار است این خودروها در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شوند و رقابت سختی با لکسوس RX و آکورا MDX داشته باشند.

رونمایی عمومی خودروی اینفینیتی QX50 Concept در ماه جاری میلادی در نمایشگاه خودروی “دیترویت 2017” صورت می‌گیرد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *