جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


از کارافتادن iMessage با پیام مخرب

ظاهرا این پیام متنی مخرب قادر است بر روی اکثر مدل‌های آیفون تاثیر بگذارد. پیام‌های متنی مختلفی جهت از کار انداختن اسمارت‌فون‌ها وجود دارد و حتی در بعضی موارد موجب هک شدن دستگاه‌ها نیز می‌شوند. سیستم عامل iOS اپل در مقایسه با اندروید گوگل از نظر اکثر افراد، ایمن‌تر است اما در حقیقت از نظر آسیب پذیری هیچوقت مورد آزمایش واقعی انجام نگرفته است. با توجه به گزارشات یک پیام متنی مخرب در حال گسترش بین آیفون‌ها است که گفته می‍شود قادر است موجب از کار افتادن گوشی یا برنامه iMessage بشود.

از کارافتادن iMessage با پیام مخرب

این پیام متنی که دستگاه‌های دارای سیستم عامل بین 9 تا 10.2.1 را مورد هدف قرار داده است، به همراه یک فایل پیوست برای کاربران ارسال می‍شود که به سرعت باعث قفل شدن برنامه iMessage می‌شود و هنگامی که برای باز کردن فایل پیوست روی آن ضربه بزنید، پاسخی دریافت نخواهید کرد. گفته شده که فایل پیوست دارای کدهای مخرب بوده. کاربران با استفاده از دکمه هوم و فعال کردن حالت “Multitask” از برنامه iMessage خارج می‌شوند. در صورتی که دوباره قصد باز کردن برنامه iMessage را داشته باشید، گوشی یک صفحه سفید را نشان خواهد داد. پس از یک مدت کوتاه، برنامه با خطا مواجه خواهد شد و به صفحه اصلی گوشیتان بازگردانده خواهید شد.

بنا به گزارشات دریافتی، برنامه iMessage به دلیل حجم بالای فایل پیوست موجود در این پیام، قادر به درک آن نیست و به همین دلیل از کار می‌افتد. این پیام در حال گسترش از طریق iCloud Drive است. نکته جالب اینکه کاربران با ری‌استارت کردن و یا خاموش و روشن کردن دستگاه نمی‌توانند این مشکل را رفع کنند.

رفع مشکل

خوشبختانه، روش آسانتری برای حل این مشکل وجود دارد. برای شروع، اگر اسمارت‌فون شما دچار این مشکل شده، از طریق مرورگر سافاری به این آدرس بروید: “Vincedes3.com/save.html”. وبسایت شروع به انجام مراحل خاصی می‌کند که در آن به کمک یک خط کد، برنامه iMessage را به صورت خودکار باز می‌کنند و شما را به یک صفحه پیام جدید منتقل می‌کند و متن از پیش نوشته شده‌ای را به کاربر نشان می‌دهد: “من همیم الان گوشیتو نجات دادم :) “. بعد از انجام این مراحل، آیفون شما به حالت نرمال اولیه خود باز خواهد گشت.

البته این اولین باری نیست که سیستم‌عامل به ظاهر ایمن iOS مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد. همین ماه گذشته، یک ویدیوی 3 ثانیه‌ای از وبسایت VK.com که گفته می‌شد لینک مرتبط با یک وبسایت مخرب بوده، باعث کندی و در نتیجه از کار افتادن آیفون‌ها شد. خوشبختانه پس از ری‌استارت سختافزاری، آیفون‌ها به حالت نرمال خود بازگشتند. در صورت مواجهه با چنین لینک‌ها یا متن‌های مخرب، به هیچ وجه بر روی آنها کلیک نکنید و یا آن را برای کسی ارسال نکنید.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *