جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دستگیری فروشنده سوالات قلم چی

رئیس پلیس فتای استان یزد، گفت: فردی را که اقدام به فروش سوالات کانون قلم چی قبل از کنکور آموزشی دوره‌ای در فضای مجازی می‌نمود را شناسایی و دستگیر کرد.

دستگیری فروشنده سوالات قلم چی
سرگرد ‌مرتضی ابوطالبی‌ در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت مسئول نمایندگی کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) یزد مبنی بر دسترسی، انتشار و فروش سوالات کنکور آزمایشی این کانون قبل از برگزاری آزمون توسط فردی در شبکه پیام رسان موبایلی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیه که مسئول کانون قلم چی در استان یزد می‌باشد در اظهاراتش به افسر پرونده گفت با توجه به اینکه کانون فرهنگی قلم چی هر 2هفته یکبار اقدام به برگزای آزمون می‌نماید تا افراد، خود را برای کنکور محک زده و سطح دانش خود را بسنجند مدتی است شخصی با ساختن اکانتی تحت عنوان Ghalamchi_forush در شبکه پیام رسان موبایلی اقدام به تبلیغ و فروش سوالات این مجموعه همراه با جواب آن به صورت غیرقانونی می‌نماید و آبروی کانون فرهنگی را خدشه‌دار کرده است .

سرگرد ابوطالبی افزود: پس از تلاش گسترده ماموران پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم با بررسی پروفایل کاربری متهم در شبکه پیام رسان موبایلی اقدام به ارتباط با متهم گردید که وی بیان داشت نحوه پرداخت وجه تنها از طریق رمز دوم اینترنتی می‌باشد و هنگامی که آن را فعال نمودید جهت خرید سوال به صورت دایرکت به ID من پیغام دهید.

وی ادامه داد: مجدد جهت خرید نمونه سوال و اخذ شماره کارت با متهم ارتباط برقرار گردید که وی بیان داشت من راهنمای پرداخت هزینه را به شما می‌گویم و طبق راهنمایی‌های من عمل کنید. که نحوه دریافت وجه متهم از خریداران به این صورت بود که متهم یک username و password را در سایت شرط بندی فوتبال به آدرس .com 90Cbetbal در اختیار مشتریان خود قرار می‌داد و به خریداران خود می‌گفت که حساب کاربری وی را در سایت مذکور شارژ نمایند تا از این طریق هیچ گونه ردی از خود به جای نگذارد‌. هنگامی که حساب کاربری متهم در سایت مذکور به سقف 500.000 ریال برسد وی می‌تواند از طریق شماره شبا مبلغ را به حساب خود وایز نماید.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان‌کرد: پس از اقدامات تخصصی و شبانه روزی ماموران دایره مبارزه این پلیس موفق به شناسایی متهم و استخراجiP واقعی وی در فضای مجازی شدند در ادامه متهم به هویت مشخص را شناسایی و حسب دستور مقام محترم قضایی وی دستگیر و از منزل او بازرسی صورت پذیرفت و کلیه مستندات از گوشی و لپ تاپ وی استخراج گردید.

سرگرد ابوطالبی در پایان اظهارکرد: متهم پرونده در بازجویی‌ها بیان داشت بنده با شخصی به هویت م ر دست به انجام چنین کاری زده‌ایم که با هماهنگی با مقام محترم قضایی همدست متهم نیز دستگیر و متهمین پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد دلالت گردیدند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *