جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


طراحی های خاص اپل

در این مطلب شما را با ۹ خلاقیت اپل در طراحی آشنا خواهیم کرد که مطمئناً از خواندن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

طراحی های خاص اپل

محصولات اپل از آغاز تاکنون به دلیل کیفیت و جزئیات طراحی‌شان معروف بوده‌اند اما خیلی از این جزئیات در اکثر مواقع به چشم نمی‌آیند. برخی از این جزئیات بسیار مؤثر هستند و برخی دیگر هم صرفاً جنبه‌ی زیبایی دارند.

فن هوشمند
در آخرین‌مدل‌های مک‌بوک، قابلیت دستیار صوتی هم وجود دارد که البته تشخیص این دستورات نیازمند محیطی آرام است.

یکی از جالب‌ترین نکات این است که به هنگام گفتن دستور، فن مک‌بوک با سرعت کمتری می‌چرخد تا صدای کمتری تولید کند و صدای کاربر آسان‌تر دریافت شود.

یک چراغ ال‌ای‌دی متفاوت
اپل در سال ۲۰۰۲ پتنتBreathing Status LED Indicator را ثبت کرد. این پتنت به معنی این است که چراغ ال‌ای‌دی اعلانگر به‌صورت آهسته به شکل تنفس خاموش و روشن می‌شود که البته در اکثر دستگاه‌های امروزی می‌توانید آن را ببینید.

این نوع روشن و خاموش شدن در حالت خواب یا Sleep دستگاه رخ می‌دهد که این حالت از روی نواخت تنفس انسان الگوبرداری شده و ازنظر روانشناسی هم تأثیر مثبتی دارد.

بازتاب نور مجازی
اگر آیفون دارید به اپلیکیشن Music وارد شوید و شروع به پخش یک موسیقی کنید.

حالا به اسلایدر تغییر صدا توجه کنید. می‌بینید که بازتاب نوری روی آن وجود دارد. حالا نکته‌ی جالب اینجاست که با تغییر وضعیت آیفون این بازتاب تغییر پیدا می‌کند!

آهن‌رباهای مخفی

پیش از اینکه اپل دوربین‌های iSight را درون آی‌مک‌ها جاسازی کند، این دوربین‌ها را می‌شد در لبه‌ی بالایی قرار داد؛ البته به لطف آهنربای مخفی موجود. هم‌چنین در لبه‌های کناری آی‌مک نیز آهنربایی وجود داشت که می‌شد ریموت کنترل اپل را روی این لبه‌ها قرار داد.

باز کردن آسان درب مک‌بوک

اپل لپ‌تاپ‌های خود را طوری طراحی می‌کند که بتوان آن را با یک انگشت باز کرد که این عمل هم براثر وجود یک فرورفتگی در لبه‌ی مک‌بوک‌ها است.

کپس هوشمند (Smart Caps Lock)
یکی از معضلات همه‌ی کاربران این است که ناخواسته کپس لاک را روشن می‌کنند.
اپل برای این مشکل هم چاره اندیشیده و در مک‌بوک‌ها اگر کاربر کپس لاک را فشار دهد، اتفاقی نمی‌افتد و برای فعال شدن آن باید مدتی بیش‌تر این کلید را فشرد.

صدای Hi-Fi با خروجی TOSLINK

برای متخصصان صدا و تصویر که از آداپتورهای نوری یا اپتیکال استفاده می‌کنند، اپل خروجی TOSLINK را در مک‌بوک‌پروها جاسازی کرده تا هنگامی‌که آداپتور اپتیکال متصل می‌شود، دستگاه به‌طور خودکار به خروجی TOSLINK سوییچ کند و صدا و تصویر بسیار واضح و باکیفیت‌تری ارائه شود.

یک ماه‌گرفتگی کوچک

وقتی در محصولات اپل قابلیت Do Not Disturb را فعال می‌کنید، یک هلال ماه کوچک در نوار بالایی نمایش داده می‌شود که در نگاه اول چیز خاصی نیست؛ اما وقتی این قابلیت را یک‌بار دیگر خاموش و روشن کنید، می‌بینید که یک انیمیشن ماه‌گرفتگی کوچک نمایش داده می‌شود.

کلیدی که حرکات شما را پیش‌بینی می‌کند
اگر کاربری در آیفون مشغول پخش موزیک باشد و بخواهد به منوهای قبلی بازگردد، به‌ احتمال‌ زیاد با مشکل مواجه خواهد شد. معمولاً در هنگام انتقال از بخش Now Playing به بخش Artists باعث فشردن ناآگاهانه‌ی کلید Store می‌شود که درنهایت یک صفحه از iTunes باز خواهد شد.

اپل پیش‌بینی این اتفاقات و باز شدن iTunes را کرده و اگر کسی در هنگام انتقال بین منوها، یک‌بار کلید استور را لمس کند، درواقع عملی رخ نخواهد داد و برای ورود به آی‌تونز باید یک‌بار دیگر این کار را انجام دهد.

معمولا این ظرافت‌ها از چشم یک طرفدار اپل پنهان نمی‌ماند. اگر شما هم به این گونه ظرافت‌های طراحی سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری برخورده‌اید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *