جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل در دادگاه

یکی از مدیران گوگل، این شرکت را به دلیل نقض قوانین کار ایالت کالیفرنیا در خصوص اجبار کارمندان به جاسوسی از یکدیگر و گزارش آن به مدیران بالادستی به دادگاه کشاند.

گوگل در دادگاه

بر اساس گزارشی که به تازگی در وب سایت The Information منتشر شده، این شکایت در دادگاه عالی کالیفرنیا واقع در شهر سان فرانسیسکو ثبت شده که در آن ادعا شده است گوگل برنامه ای را تحت عنوان “برنامه جاسوسی داخلی” در میان کارمندان خود به اجرا در می آورد و از آن ها می خواهد تا در خصوص سایر کارکنانی که احتمالاً اطلاعات محرمانه شرکت را فاش می کنند، جاسوسی کنند.

گوگل اخیراً قوانینی را وضع کرده است که بر اساس آن، هیچ یک از کارمندان این شرکت حق ندارند تا اطلاعات محرمانه داخلی را به بیرون منتشر کنند. اما در این شکایت آمده است که اطلاعات محرمانه گوگل، تمامی اطلاعات داخلی این شرکت را شامل می شود و همین موضوع باعث شده است تا کارکنان این شرکت نتوانند حتی برخی موارد غیرقانونی را نیز با وکلای حقوقی این شرکت در میان بگذارند.

 

همچنین، از دیگر سیاست هایی که اخیراً در گوگل وضع شده است می توان به این مورد اشاره کرد که این شرکت از کارمندان خود می خواهد تا تحت هیچ شرایطی در خصوص موضوعاتی همچون شرایط کاری در این شرکت اظهارنظر نکنند. علاوه بر این، کارمندان نباید بدون اخذ تایید این شرکت، گزارش و یا شرح وضعیتی را در خصوص یکی از کارمندان این شرکت در سیلیکون ولی نوشته و منتشر کنند.

 

اگر جرم گوگل ثابت شود، این کمپانی به پرداخت جریمه 3.8 میلیارد دلاری محکوم خواهد شد که از این بین، 75 درصد به خزانه ایالت کالیفرنیا و 25 درصد آن میان 65 هزار کارمند گوگل پخش شد. بدین ترتیب، به هر کارمند چیزی حدود 14.600 دلار خواهد رسید.

 

منبع تک شات
 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *