جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اعتراض به ساخت روبات‌های قاتل

وزارت دفاع نروژ علی رغم تمام اعتراضاتی که مبنی بر ساخت روبات‌های جدیدی به اسم “روبات‌های قاتل” وجود دارد، اما بازهم به روند تولید این روبات ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نوآوری هایی که گاهی اوقات در تکنولوژی و همینطور فناوری های جدید بروز می کند، باعث برانگیختن نگرانی های جهانی می شود. یکی از این نوآوری های جدید را می توان در ساخت و تولید روبات های جدیدی با اسم “روبات های قاتل” در نروژ دانست که تبدیل به یکی از موضوعات داغ جهانی شده است.


روبات های قاتل، روبات هایی هستند که در آینده جایگزین سربازهای نروژی خواهند شد و از قابلیت های خطرناک بسیاری برخوردارند که می تواند نگرانی های جهانی را در این رابطه برانگیزد.
بسیاری از منتقدان معتقدند، این فناوری جدید استفاده شده در نروژ می تواند قوانین صلح بین المللی را نقض کند و اکنون یک سوال مهم مطرح می شود: “زمانی که ماشین ها و روبات ها وارد جنگ های داخلی یا خارجی بین دو کشور شوند، چه آینده ای در انتظار بشریت خواهد بود؟ اگر موشکی سهوا و بخاطر اشتباه یک ماشین در منطقه ای مسکونی فرود بیاید، چه اتفاقی رخ می دهد” و سوالات دیگری که باعث شده تا اعتراضات جهانی علیه ساخت چنین روبات هایی در نروژ برانگیخته شوند.
مقامات نروژی معتقدند هیچ نگرانی در رابطه با ساخت این روبات وجود ندارد، زیرا این پروژه تنها یک پروژه علمی است و از نگاه نظامی نباید به آن نگریسته شود. اما از سوی دیگر، می توان گفت که این روبات دارای قابلیت نظامی است که براحتی می تواند روبات را تبدیل به یک جنگجوی نظامی بدون روح کند که علیه انسانیت بتازد. بسیاری از مطبوعات بین المللی به جای واژه “روبات قاتل” در این تکنولوژی جدید از “فراخوان شیطان” استفاده کرده اند.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *