جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دزدی اطلاعات یک میلیون کاربر یاهو

اگر سال ۲۰۱۴ میلادی را به یاد آورید قطعا یکی از بزرگترین حوادث پر بحث و داغ آن سال، بزرگترین هک تاریخ یعنی هک سیستم شرکت یاهو ( بزرگترین ارائه دهنده سیستم ایمیل در دنیا) بود؛ اما حالا خبری منتشر شده است که نشان می‌دهد این سیستم در سال ۲۰۱۳ نیز به صورت بسیار شدیدی هک و اطلاعات یک میلیارد حساب کاربری به سرقت رفته است.

 

yahoo

شرکت یاهو بزرگترین سیستم ایمیل دنیا را در خود دارد و می‌توان به جرات گفت بسیاری از افراد که از ایمیل گوگل یا همان جیمیل استفاده می‌کنند، از ایمیل یاهو نیز استفاده می‌کنند به همین سبب باید امنیت این سیستم همچون سیستم گوگل بسیار بالا باشد؛ اما حالا طبق اطلاعات لو رفته از این شرکت، یاهو یکی از ناامن‌ترین سیستم‌های دنیا را دارد و اطلاعات بسیاری از حساب‌های کاربری از جمله گذرواژه و نام کاربری بیش از یک میلیارد حساب کاربری به دست هکرها افتاده است.

سال ۲۰۱۴ میلادی، بزرگترین هک دنیا با هک شدن سیستم شرکت بزرگ یاهو رخ داد؛ اما طبق اسنادی که  خبرگزاری فرانسه از قول شرکت یاهو منتشر کرده است، نشان می‌دهد کمپانی یاهو  در ماه اوت سال ۲۰۱۳ میلادی توسط یک شخص ثالث غیر مجاز یا همان یک هکر، اطلاعات حدود یک میلیارد حساب کاربری را به سرقت برده است.

در واقع این میزان از یک سرقت توسط هکرها تقریبا بزرگترین هک تاریخ در نوع خود است؛ چرا که این شرکت  سه ماه گذشته یعنی در ۲۲ سپتامبر سال میلادی جاری اعلام کرد که ۵۰۰۰ میلیون حساب کاربری به دست هکرها افتاده است و از کاربران خواست نسبت به تغییر گذرواژه خود به صورت فوری و جدی عمل کنند.

با این تفاسیر شرکت یاهو که زمانی غولی در صنعت اینترنت بود، حالا ضربه‌هایی بزرگ و سخت خورده است که باعث شده است تا توافق ۴۸ میلیارد دلاری آن‌ها با شرکت ورایزن در هاله‌ای از ابهام باشد؛ چرا که شرکت ورایزن اعلام کرده است با ادامه تخقیقات توسط کمپانی یاهو، شرایبط بررسی خواهد شد و نتیجه نهایی و اثرات این سرقت‌های بزرگ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

یاهو اعلام کرده است که صاحبان حساب‌های سرقت شده باید به صورت فوری به این سایت وارد شوند و نسبت به تغییر گذرواژه خود، اقدامات امنیتی را انجام دهند؛ چرا که پسوردها از طریق الگوریتم MD5 که در سال ۲۰۱۳ میلادی به راحتی قابل استفاده بوده است، مورد هک قرار گرفته‌اند. به همین دلیل نمی‌توان به راحتی مشخصات هکر و  کسی که این نفوذ بزرگ را انجام داده است را متوجه شد.

 

منبع : inc

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *