جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


لزوم افزایش سواد رسانه ای

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خصوص آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و جعل درگاه بانکی هشدار داده و اعلام داشتند خانواده‌ها بایستی سواد رسانه‌ای خود را افزایش داده و در این فضا در کنار فرزندان خود باشند.

لزوم افزایش سواد رسانه ای
سرگرد مصطفی نوروزی دربرنامه زنده تلویزیونی سیمای استان مرکزی گفت: مهمترین آسیب شبکه‌های اجتماعی اتلاف وقت ارزشمند کاربران بوده که در این راستا افراد می‌بایست در استفاده از این فضا مدیریت زمان را سرلوحه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: کاربران می‌بایست از انتشار اخبار کذب همچنین بارگذاری تصاویر شخصی و خانوادگی دیگران در این فضا اجتناب نمایند زیرا کلیه مسئولیت کیفری و مدنی حاصل از این امر برعهده ناشر می‌باشد.

سرگرد نوروزی در ادامه در خصوص جعل درگاه بانکی (فیشینگ) توضیح داد و افزود: امروزه فیشینگ ابزاری جهت سرقت اطلاعات حساب کاربران بوده که با ورود کاربر به این صفحه قلابی و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در این صفحه، این اطلاعات از سوی فیشرها به سرقت می‌رود.

وی از کاربران خواست هنگام ورود به درگاه‌های بانکی در بستر اینترنت، از موتورهای جستجو برای یافتن بانک مورد نظر استفاده نکرده، آدرس بانک را به صورت دستی وارد و از صفحه کلید مجازی موجود در صفحه درگاه بانکی استفاده نمایند؛ ضمن اینکه یکی از راه‌های تشخیص سایت‌های فیشینگ استفاده از پروتکل Http به جای Https در قسمت URL (آدرس سایت) می‌باشد. سایت‌های اصلی بانک از پروتکل Https استفاده می‌کنند.

سرگرد نوروزی در پایان گفت:پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک و کلاهبرداری آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.irبخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *