جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


علت انفجار باتری گلکسی نوت 7

ظاهرا دلیل انفجارهای عجیب فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ مشخص شد! بنا به گزارش اینسترومنتال (Instrumental)، دلیل انفجار گلکسی نوت 7 با فضای خالی محدود و نامناسب مابین بدنه و باتری دستگاه در ارتباط بوده است.

علت انفجار باتری گلکسی نوت 7
حتما خبرهای مربوط به فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ و انفجارهای آن را دنبال می‌کردید! انفجارهایی که منفجر به زیر سوال رفتن اعتبار این غول کره‌ای صنعت موبایل و تمسخر این شرکت در بسیاری زمینه‌ها شد. سامسونگ در اواخر سال تابستان امسال فبلت گلکسی نوت 7 را روانه بازار کرد، اما دیری نپایید که گزارش‌های متعددی مبنی بر انفجار این فبلت منتشر شد و سامسونگ سریعا تلاش خود را برای بررسی موضوع آغاز کرد.

با ادامه یافتن انفجارها و گزارش‌های این چنینی، سامسونگ رسما تمام فبلت‌های گلکسی نوت 7 عرضه شده به بازار را فراخوانی کرد. تعداد فبلت‌های فراخوانی شده در این بازه بالغ بر 2.5 میلیون عدد بودند. پس از گذشت چند هفته، سامسونگ بار دیگر عرضه گلکسی نوت 7 را آغاز کرد و اعلام داشت که مشکل و نقص فنی این فبلت برطرف شده است، اما به محض عرضه مجدد این فبلت، شاهد انتشار گزارش‌های جدیدی بودیم که باز هم از انفجار این فبلت خبر می‌دادند!

بنابراین مشخص شده بود که سامسونگ در فراخوانی صورت گرفته نتوانسته که مشکل فنی گلکسی نوت 7 را حل کند. با ادامه پیدا کردن انفجارها و گزارش‌های مرتبط با این امر، سامسونگ رسما اعلام کرد که تمام فبلت‌های گلکسی نوت 7 را جمع‌آوری می‌کند و فروش این محصول را در بازارهای جهانی لغو خواهد کرد. این اقدام صورت گرفت و تولید و عرضه فبلت نوت 7 به طور کلی قطع شد و سامسونگ بارها به دلیلی بروز مشکل در گلکسی نوت 7 از طرفداران و مشتریان خود عذرخواهی کرد.

بنابراین فبلت گلکسی نوت 7 به خاطره تلخی برای سامسونگ و طرفداران این شرکت تبدیل شد. با وجود تمام این تفاسیر، سامسونگ در تلاش بود که همچنان مشکل طراحی گلکسی نوت 7 را درک کند. در این بین سامسونگ مطمئن بود که مشکل و نقص فنی ایجاد شده با باتری دستگاه در ارتباط است اما به طور دقیق نمی‌دانست که این نقص فنی ناشی از چه عاملی بود! حال اینسترومنتال مدعی شده که دلیل سحرآمیز انفجارهای فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ را کشف کرده است!

بنا به گزارش اینسترومنتال، باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ در حین فعالیت کمی افزایش حجم پیدا می‌کند که بروز آن در برخی شرایط طبیعی است. این افزایش حجم حتی در شرایط عادی استفاده از فبلت نوت 7 رخ می‌دهد. در این شرایط باید فضای خالی بسیار ناچیزی و کمتر از یک میلیمتری مابین بدنه فبلت و باتری وجود داشته باشد تا تغییر حجم باتری در این فضا پخش شود. متاسفانه در فبلت گلکسی نوت 7 به این موضوع توجه نشده و افزایش اندازه باتری و برخورد آن با بدنه محدود دستگاه منجر به ایجاد فشار و تنش در باتری می‌شود. با افزایش فشار، عایق‌های به‌کار گرفته شده کارایی خود را از دست می‌دهند و این موضوع منجر به پدیدار شدن اتصال کوتاه و نهایتا انفجار باتری می‌شود!

آنا کاترینا شدلتسکی (Anna-Katrina Shedletsky) از بنیان‌گذاران و مدیر عامل کنونی شرکت اینسترومنتال اشاره می‌کند که سامسونگ برای طراحی باتری گلکسی نوت 7 باید آزمایش‌های زیاد و بررسی‌های لازم را انجام می‌داد. اما ظاهرا سامسونگ زمانی را صرف انجام این عمل نکرده است. سامسونگ قصد داشته که ظرفیت باتری فبلت گلکسی نوت 7 را برای رقابت با آیفون 7 پلاس و همچنین با توجه به ظرفیت باتری فبلت نوت 5 از 3500 میلی آمپر ساعت کمتر نکند. این موضوع ایرادی ندارد، اما سامسونگ باید برای تجهیز گلکسی نوت 7 به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی به فکر تجدید نظر در طراحی آن هم می‌افتاد! ظاهرا سامسونگ از این موضوع صرف نظر کرده و عملکرد باتری گلکسی نوت 7 را به طور دقیق مورد تست و بررسی قرار نداده است.

بنا به گزارش اینسترومنتال، فاصله مابین بدنه (شیار باتری) و باتری در فبلت گلکسی نوت 7 در برخی از مناطق به کمتر از 0.1 میلیمتر می‌رسد. این موضوع پس از افزایش حجم باتری در حین کارکرد منجر به افزایش فشار در لایه‌های آن شده و نهایتا انفجارهای عجیب فبلت گلکسی نوت 7 را به ارمغان آورده است! شرکت اینسترومنتال اشاره کرده که اگر فبلت گلکسی نوت 7 با انفجار باتری همراه نمی‌شد، بدون تردید در آینده شاهد انتشار گزارش‌های زیادی در رابطه با بیرون زدگی پنل پشتی دستگاه می‌بودیم، چرا که باتری فبلت با نبود فضای خالی مناسب شروع به تورم می‌کرد و بدین صورت در بهترین حالت ممکن، پنل پشتی نوت 7 دچار بیرون زدگی می‌شد!
منبع:
پاکیت‌ناو-شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *