جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دردسر فروش بازی کلش آف کلنز

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیر مجاز به گوشی افراد خبرداد.

دردسر فروش بازی کلش آف کلنز
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح جزییات خبر اظهارکرد: به دنبال پرونده ای مبنی بر دسترسی غیر مجاز به گوشی شاکی و سوء استفاده از اطلاعات آن و عدم دسترسی شاکی به محتویات جی‌میل خود که در پلیس فتا استان تشکیل شد رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود به کارشناسان گفت با توجه به اینکه مدت 2 سال است که بازی کلش را با استفاده از گوشی هوشمند خود بازی می کنم و به سطح بالایی از این بازی دست یافته ام به سفارش دوستان آگهی فروش آن را در سایت دیوار و سایت‌های دیگر تبلیغ نمودم و در این رابطه مشتریانی نیز از سراسر کشور با من تماس گرفته و درخواست خرید بازی را داشتند، اما پس از آخرین ارتباطی که خانمی برای خرید تماس گرفت سطح دسترسی من به جی‌میلم محدود و در نهایت متوجه شدم قادر به استفاده از بازی کلش و سایر شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و … نیستم.

سرهنگ جهانشیری در این رابطه ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی نوجوان، کارآگاهان پلیس اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز و پس از بررسی های لازم موفق به شناسایی متهمی در این رابطه شدند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با بیان اینکه متهم 26 ساله در برابر شواهد عینی و فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد: با توجه به مهارتی که حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بسترهای اینترنت پیدا کرده با فریب از افرادی که level(سطح) بازی بالایی دارند اطلاعات حساب کاربری افراد را به دست آورده و با تغییر پسورد سطح دسترسی آنها را قطع نموده و با ارسال پیامی در برابر درخواست وجه از آنها می‌خواسته تا با پرداخت رقم مذکور ، گذرواژه را در اختیار وی بگذارد .

سرهنگ جهانشیری با توجه به ارتکاب جرم صورت گرفته توسط این متهم بیان کرد: تحقیقات در خصوص تعداد و میزان کلاهبرداری انجام شده ادامه دارد.

وی به کاربران جی‌میل توصیه کرد: جهت پیشگیری از رویدادهایی نظیر کلاهبرداری فوق چنانچه کاربران از ثبت نام دو مرحله ای استفاده نماید، کلاهبرداران و سودجویان فضای سایبر در این زمینه ناتوان خواهند شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری می‌توانند به سایت پلیس فتا بخش هشدارها و آموزش مراجعه نمایند، خاطر‌نشان‌کرد: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه مواد مشکوک در خصوص کلاهبرداری سایبری را گزارش کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *