جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین کامپیوتر All-in-One مایکروسافت

طی سال های گذشته کامپیوترهای رومیزی با دو غالب کلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند: کامپیتورهای که شامل یک کیس جداگانه هستند که شما می‌توانید مانیتور یا تلویزیون و سایر تجهیزات جابنی مورد نیاز را به آن متصل کنید و دستگاه‌های All-in-One مانند کامپیتورهای معروف سری iMac اپل. مایکروسافت دقایقی پیش از اولین کامپیوتر رومیزی خود رونمایی کرد که در گروه دوم یعنی سری “آل این وان”ها قرار می‌گیرد و در واقع کامپیوتر اولین آل این وان مایکروسافت مجهز به نمایشگر لمسی عظیم و پشتیبانی از قلم هوشمند است.

اولین کامپیوتر All-in-One مایکروسافت

این غول نرم افزاری تا به امروز از بازار سخت افزارهای دسکتاپ دوری می‌کرد و به شرکت‌هایی مانند اچ پی و دل فرصت می‌داد تا در این بازار عرض اندام کنند. به این ترتیب سرفیس استودیو که به صورت خاص هنرمندان، معماران و طراحان خلاق و کاربران سطح بالا را هدف قرار داده است، یک محصول انقلابی باری مایکروسافت خواهد بود. آخرین خبر غافل گیر کننده برای کاربران رونمایی از نسخه اولیه سرفیس در سال 2012 بود.

مدت‌ها بود که شایعات زیادی درباره مشخصات All-in-One مایکروسافت می‌خواندیم و اکنون بسیار از این شایعات به حقیقت پیوسته است. سرفیس استودیو به باریک ترین مانیتور در میان کامپیوترهای آل این وان موجود در بازار مجهز شده و ضخامت این مانیتور 12.5 میلی مترا ست.

 

اندازه این نمایشگر باریک 28 اینچ با گاموت 192PPI و DCI P3، یکی از بزرگترین محدوده‌های رنگی موجود است.
با وجود استفاده از این نمایشگر بزرگ، سایر مشخصات سخت افزاری سرفیس استودیو نسبتا معمولی است. این کامپیوتر به پردازنده i7 و کارت گرافیکی 9 980M انویدیا مجهز شده است.

 

این آل این وان جدید دارای هارد 2 ترابایتی و 32 گیگابایت رم است و کاربران می‌توانند تا 4 کنترلر ایکس باکس را به صورت بی سیم و بدون نیاز به سخت افزار اضافه به آن متصل کنند. دوربین HD، میکروفون‌های داخلی، یک لولای زیبا که امکان تنظیم آسان نمایشگر را فراهم می کند و قلمی که درست مانند یک سرفیس معمولی با استودیو نیز کار می‌کند، از دیگر قابلیت‌های کامپیوتر دسکتاپ جدید مایکروسافت هستند.

 

استودیو همچنین دارای یک دکمه چرخان بسیار جذاب به نام Surface Dial مجهز به فیدبک لمسی است که برای ادیتورهای صوتی و ویدیویی بسیار مفید است. زمانی که کاربر این دکمه را روی نمایشگر استودیو قرار می‌دهد یک منوی جدید نمایش داده می‌شود و برای مثال زمانی که اپلیکیشن نقاشی باز باشد رنگ‌ها و قلم‌موها متفاوتی مشاهده می‌شوند. این دکمه در زمان کار با سایر اپلیکیشن‌ها قابلیت‌های متفاوت دیگری خواهد داشت. کاربران می‌توانند برای کنترل کردن محتوای در حال نمایش این دکمه را بچرخانند. انتظار می‌رود که این دکمه همراه با سرفیس پرو 3، سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک نیز قابل استفاده باشد.

 

می توان سرفیس استودیو را جذاب‌ترین آل این وان موجود در بازار دانست اما لقب “قدرتمندترین” آل این وان به سایر محصولات اختصاص می‌یابد.

 

پیش فروش این محصول از امروز با قیمت 3000 دلار آغاز خواهد شد. این قیمت برای کاربران معمولی خیلی بالاست اما آن دسته از کاربرانی که از کامیپوتر خود برای امور تخصصی استفاده می‌کنند، مجوب سرفیس استودیو خواهند شد و پرداخت این قیمت بالا برای آنها آنچنان عجیب نیست.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *