جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مبارزه با غارت های اینترنتی

اگر در حال کار با سایتی هستید که اجناس را به قیمت مزایده ای می فروشد (سایت حراجی)، مانند eBay، انجام چند کار ساده زیر می تواند به انجام یک فعالیت ایمن‌تر و مطمئن‌تر در این سایت ها کمک کند. قبل از این که شروع به کار کنید، روند مزایده، قوانین سایت و توصیه های امنیتی شرکت مزایده گذار را به خوبی درک کرده و متوجه شوید.

مبارزه با غارت های اینترنتی
اجازه ندهید کلاهبرداران به سیستم شما نفوذ کنند. اگر چند نکته امنیتی زیر را رعایت کنید، خرید و بانکداری اینترنتی کار بی خطری خواهد بود.

اگر در حال خرید اینترنتی هستید، به دنبال نشانه های مشهود و معتبری باشید که نشان دهند در حال خرید از یک شرکت معتبر هستید:

• آیا آنها در دنیای واقعی نیز فعالیت می کنند؟ آیا می توانید آدرس و شماره تلفن آنها را ببینید؟

• آیا وب سایت آنها امن و مطمئن است؟ وقتی که در حال ارائه جزییات (کارت اعتباری) یا اطلاعات شخصی برای هر نوع پرداختی هستید، در صفحه ای که در حال ارائه این اطلاعات هستید، به دنبال علائم انسداد (padlock) و https:// باشید.

• آیا آنها یک سیاست حفظ حریم شخصی روشن و مشخص دارند؟ آیا سیاست آنها برای بازپرداخت وجوه واضح و روشن است؟

• اگر شما (نسبت به اعتبار واقعی بودن فعالیت های آنها) متقاعد نشده اید، در اینترنت در مورد شرکت تحقیق کنید و اعتبار آنها را بررسی کنید. با آنها تماس بگیرید. به قضاوت منطقی خود اعتماد کنید و در صورت لزوم از جای دیگری خرید نمایید. اگر در حال کار با سایتی هستید که اجناس را به قیمت مزایده ای می فروشد (سایت حراجی)، مانند eBay، انجام چند کار ساده زیر می تواند به انجام یک فعالیت ایمن تر و مطمئن تر در این سایت ها کمک کند.

• قبل از این که شروع به کار کنید، روند مزایده، قوانین سایت و توصیه های امنیتی شرکت مزایده گذار را به خوبی درک کرده و متوجه شوید.

• خریدار یا فروشنده را بشناسید. سوالات خود را مطرح کنید. باز خورد (پاسخ) آنها را بررسی کنید.

• گذر واژه (رمز عبور) و یا اطلاعات شخصی خود را در اختیار کسی قرار ندهید.

در زمان تحویل دادن پول، از راه های مطمئن مانند درگاه های بانکی (یک سایت اینترنتی برای نقل و انتقال پول) یا کارت اعتباری استفاده نمایید.

چگونگی کشف نشانه های بارز از مهندسی اجتماعی را یاد بگیرید:

• آنها جوایز نفیسی را وعده خواهند داد: بردن جوایز لاتاری (قرعه کشی)

• یک حس تصنعی از فوریت (خصوصاً در هنگاه پرداخت وجوه) وجود دارد.

• جزئیات اضافی و غیر عادی را از شما می خواهند.

• از شما می خواهند هزینه های جانبی را پرداخت کنید یا اطلاعات شخصی خود را در اختیار آنها قرار دهید.

احتیاط کنید و در مورد این مسائل از منطق خود استفاده کنید. این مسئله به پول شما مربوط می شود. بنابراین اگر به شما احساس ناخوشایندی دست داد یا احساس راحتی نکردید، از این سایت خارج شوید. با عجله کاری را انجام ندهید. قبل از این که تصمیمات اساسی و بزرگی بگیرید، با هر شخصی که به او اعتماد دارید، صحبت کنید. به یاد داشته باشید اگر شرایط به گونه ای بیش از انتظار ،عالی به نظر رسید، احتمالاً حقه ای در کار است.
منبع: ایران هشدار

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *