جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


احتمال پرفروش بودن گوشی پیکسل

شرکت گوگل هفته گذشته از جدیدترین گوشی‌های هوشمندش به نام‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال رونمایی کرد. با وجود اینکه شرکت اچ تی سی در ساخت اسمارت فون‌های جدید گوگل مشارکت داشته است، به این دلیل که مسئولیت کلی این محصولات جدید به عهده گوگل بوده، بر خلاف سال های قبل، این بار نام اچ تی سی روی قاب پشتی این گوشی‌ها درج نشده است.

احتمال پرفروش بودن گوشی پیکسل

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پیکسل‌های جدید با گوشی‌های سری نکسوس قیمت آنهاست. در حال حاضر قیمت 649 دلاری تعیین شده برای پیکسل ها با قیمت آیفون 7 و گلکسی اس 7 قابل مقایسه است و این در حالی است که تنها نکسوس 6 که در سال 2014 معرفی شد، چنین قیمت بالایی داشت. نکسوس 5 که در سال 2013معرفی شد 349 دلار قیمت داشت، نکسوس های 5X و 6P نیز که سال گذشته معرفی شدند به ترتیب 399 و 499 دلار قیمت داشتند.

اکنون سوال اینجاست که آیا پیکسل‌ها گوگل ارزش این قیمت بالا را دارند یا نه. در ادامه به 10 موردی می پردازیم که می توانند از مهم‌ترین مزایای اسمارت فون‌های جدید گوگل باشند و کاربران را به خرید ترغیب کنند.

 

1. اهمیت تاریخی

اگرچه می توان ادعا کرد که موتورولا موتو ایکس اولین گوشی هوشمندی بود که به طور مستقیم توسط گوگل ساخته شد، پیکسل اولین اسمارت فونی است که روی قاب پشتی خود تنها لوگوی گوگل را نمایش می دهد و این بار خبری از برندهای نکسوس یا موتورولا M نیست. اگر حوزه فناوری را دنبال کنید، این گوشی درست مانند اولین آیفون طی سال‌های آینده محصولی خواهد بود که نقش یک گوشی مرجع را ایفا می‌کند. تبلیغات قابل توجه گوگل طی روزهای گذشته نشان دهنده این موضوع است که این شرکت قصد دارد اهمیت محصول جدید خود را به کاربران نشان دهد.

 

2. پشتیبانی از Project Fi

 

پیکسل و پیکسل ایکس ال جزو اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که به طور کامل از Project Fi پشتیبانی می‌کنند، پروژه فای در واقع اپراتور شبکه واقعیت مجازی موبایل ارزان قیمت گوگل است که از شبکه‌های اسپرینت، تی موبایل و US سلولار استفاده می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد که به صورت ماهانه تا 40 دلار در هزینه‌های اینترنت خود صرفه جویی کنند.

 

3. ذخیره سازی نامحدود تصاویر و ویدیوها با رزولوشن کامل

این گزینه برای افرادی که از اشتراک رایگان سرویس گوگل فوتوز که از اواسط سال 2015 کار خود را آغاز کرد، استفاده می‌کنند بسیار وسوسه برانگیز است. گوگل اکنون به خریداران پیکسل‌های جدیدش وعده داده است که می‌توانند از اشتراکی رایگان و نامحدود در گوگل فوتوز استفاده کنند بدون اینکه کیفیت تصاویر ذخیره شده در این فضای ابری اندکی کاسته شود.

 

4. دوربین با کیفیت بسیار بالا

 

گوگل مدعی شده که اسمارت فون‌های جدیدش را به دوربین بسیای با کیفیتی مجهز کرده است، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این گوشی ها آن چنان بالاست که بالاترین امتیاز را در رتبه بندی بنچمارک DxOMark کسب کرده است. اولین تصاویری که توسط این گوشی‌ها گرفته شده اند نیز از همین کیفیت بالا خبر می دهند. علاوه بر این سرعت ثبت تصاویر نیز در این گوشی‌های جدید چندین برابر شده است.

 

5. قابلیت نور شب

 

قابلیت نور شب پیکسل‌های جدید در ساعات پایانی روز، نور آبی نمایشگر گوشی را کاهش می‌دهد تا کاربران راحت‌تر بخوابند. سیستم عامل اندروید مارشمالو نیز به قابلیتی مشابه مجهز شده بود و قرار بود اندروید نوقا نیز دارای این قابلیت باشد که در نسخه نهای عرضه شده شاهد حذف آن بودیم.

 

6. دستیار صوتی Google Assistant

 

پاسخ گوگل به دستیار صوتی سیری اپل این بار در قالب اندروید روی پیکسل‌های جدید به میدان باز گشته است، تا پیش از این کاربران تنها می توانستند در اپلیکیشن پیام رسان گوگل الو از این دستیار صوتی استفاده کنند. انتظار می رود که طی یک یا دو سال آینده Google Assistant آماده خدمت رسانی به کاربران در یکی از نسخه‌های اندروید برای تمامی گوشی ها و نه تنها برای پیکسل‌ها باشد.

 

7. هدست واقعیت مجازی رایگان

 

 

در حال حاضر گوگل استور یک طرح تشویقی در اختیار کاربران قرار داده است، در صورت پیش خرید یک پیکسل، کاربران یک هدست واقعیت مجازی Daydream View نیز به صورت رایگان دریافت خواهند کرد، قیمت این هدست در حالت عادی 79 دلار است.

 

8. پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

 

 

یکی از مهم‌ترین کمبودهای تبلت‌ها و گوشی های نکسوس عدم پشتیبانی گوگل به صورت دائم از مشتریان بود. اما این بار گوگل از استراتژی جدیدی شبیه به کیوسک های Genius Bar اپل استفاده خواهد کرد با این تفاوت که نیازی به ملاقات‌های حضوری نخواهد بود. پشتیبانی گوگل از مشتریان پروژه فای تا به امروز بسیار مطلوب بوده است و انتظار می‌رود که مشتریان پیکسل‌های جدید نیز از پشتیبانی مشابهی با همین کیفیت بهره مند شوند.

 

9. این گوشی کاملا تخت است

 

 

ممکن است تخت بودن گوشی های هوشمند از دید برخی کاربران چندان مهم نباشد، اما در صورتی که شما دو گوشی هوشمند در جیب خود قرار دهید، سنسور برجسته دوربین یکی از گوشی‌ها می‌تواند روی گوشی دیگر خط و خش بیندازد.

 

10. یک جک هدفون در اختیار دارید

 

شرکت اپل آیفون‌های جدید خود را بدون جک هدفون طراحی و تولید کرده است و کاربران برای گوشی دادن به موسیقی دیگر نمی‌توانند به صورت مستقیم از هدفون‌های قدیمی خود استفاده کنند. اما گوگل پیکسل‌های جدیدش را به جک 3.5 میلی متری هدفون مجهز کرده است و نیازی به استفاده از تجهیزات جانبی یا جدید برای گوشی دادن به موسیقی یا تماس‌های صوتی نخواهد بود.

 

 
منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *