جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تولید برق برای البرز با پنل خورشیدی

انرژی‌های تجدید‌پذیر، بهترین و سالم‌ترین نوع انرژی‌های مورد نیاز کشورها است. علاوه بر نیروگاه‌های برق‌آبی و بادی، نیروگاه‌های خورشیدی هم در حال توسعه و یافتن جایگاه خود به ویژه در کشورمان ایران است. اما در راستای توسعه فناوری برق خورشیدی استان البرز، قرار است تا پژوهشگاه مواد و انرژی و بزرگترین تولیدکننده پانل‌های برق خورشیدی تایوان همکاری نزدیکی داشته باشند.

تولید برق برای البرز با پنل خورشیدی


این خبر را سیدمحمود هاشمی‌نژاد، عضو هیأت علمی پژوهشکده مواد و انرژی در نشستی که اعضای پژوهشگاه با شرکت تایوانی تولیدکننده پانل‌های برق خورشیدی داشت، اعلام کرد و ادامه داد: «شرکت تایوانی تولیدکننده پانل‌های برق خورشیدی سالانه بیش از هزار مگاوات پانل‌های خورشیدی تک، چند بلوری و لایه نازک تولید می‌کند که در سال ۲۰۰۵ میلادی  با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۲۲ میلیون دلاری، سال گذشته شاهد درآمدی فراتر از 300 میلیون دلار بوده است.»

عضو هیأت علمی پژوهشکده انرژی ضمن تأکید بر تبادل تجربیات محققان دو طرف در زمینه‌های مرتبط، با توضیح نقش مدیریتی پژوهشگاه در توزیع 17 نیروگاه 20 کیلوواتی برق خورشیدی بین مؤسسه‌های وابسته به وزارت علوم گفت: «قرار شد همکاری‌های دو و چند جانبه فنی در زمینه تأسیس نیروگاه‌های مگاوواتی برق خورشیدی در استان البرز با این شرکت تایوانی به‌عمل آید. به گزارش مهر، در این نشست همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی با یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های پانل‌های برق خورشیدی تایوان در جهت توسعه فناوری برق خورشیدی در استان البرز آغاز شد.»

منبع شبکه

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *