جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


همکاری کوالکام و سامسونگ

طبق تازه‌ترین خبرهای غیر رسمی که از سوی منابع کره‌ای منتشر شده، به نظر می‌رسد که شرکت بزرگ کوالکام قصد دارد در تولید تراشه اسنپدراگون 830 خود از شرکت سامسونگ کمک گرفته و به اصطلاح دست به دامان این شرکت کره‌ای شود. با توجه به این موضوع می‌توان پیش‌بینی کرد که هر دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی گوشی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) از تراشه‌ای بهره‌مند می‌شوند که به طور بالقوه توسط خود سامسونگ تولید شده است.

همکاری کوالکام و سامسونگ
سامسونگ و کوالکام در زمینه تولید تراشه‌ها یا سیستم روی چیپ‌های (SoC) موبایلی کاملا شناخته شده هستند. سامسونگ در کنار تمام زمینه‌های مرتبط با تکنولوژی که در آن‌ها فعال است، در زمینه تولید تراشه‌ها عملکرد شایان ملاحظه‌ای دارد. سری تراشه‌های اگزینوس سامسونگ فوق‌العاده قدرتمند هستند و هر سال نسخه‌ جدیدی از آن به عنوان قدرتمندترین نسخه از تراشه‌های سامسونگ معرفی می‌شود.

شرکت کره‌ای سامسونگ هر سال پرچمداران خود نظیر سری محصولات گلکسی اس و گلکسی نوت را در دو نسخه مختلف روانه بازار می‌کند. نسخه اصلی این محصولات به سری تراشه‌های اگزینوس خود این شرکت مجهز می‌شود و نسخه‌ای دیگر از این محصولات با تجهیز به سری تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام راهی برخی از بازارهای اختصاصی نظیر ایالات متحده می‌شوند. سامسونگ به دلیل تکنولوژی‌های عالی که در راستای تولید تراشه‌های موبایلی به آن‌ها دست یافته، رقیب اصلی خود یعنی اپل را هم مجبور به همکاری با خود کرده است. هم اکنون بخش عظیمی از سری تراشه‌های A اپل توسط سامسونگ تولید می‌شوند.

پیش‌بینی می‌کنیم که سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس 8 را هم به عنوان پرچمدار سال 2017 خود در دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی معرفی کند. احتمالا نسخه اسنپدراگونی این گوشی به تراشه اسنپدراگون 830 کوالکام مجهز شده و نسخه اگزینوسی آن به تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ مجهز می‌شود. تا پیش از این کوالکام همواره به طور مستقل نسبت به تولید تراشه‌های سری اسنپدراگون خود اقدام می‌کرد، اما به نظر می‌رسد که به دلیل اقتدار و پیشرفت‌هایی که سامسونگ در این زمینه کسب کرده، کوالکام هم مجبور است تا برای تولید تراشه اسنپدراگون 830 دست به دامان سامسونگ شود!

بنا به گزارش‌های غیررسمی که از سوی منابع کره‌ای منتشر شده، به نظر می‌رسد که شرکت کوالکام با سامسونگ وارد مذاکره شده و قصد دارد که تولید سیستم روی چیپ اسنپدراگون 830 را به این شرکت کره‌ای واگذار کند. در این راستا سامسونگ برای تولید تراشه اسنپدراگون 830 از لیتوگرافی یا فرآیند تولید 10 نانومتری اختصاصی استفاده می‌کند.

ظاهرا تکنولوژی که سامسونگ در این بین قصد استفاده از آن را دارد، تکنولوژی FoPLP خطاب می‌شود که مخفف عبارت ” Fan-out Panel Level Package” خواهد بود. این تکنولوژی، سامسونگ را قادر به تولید تراشه‌هایی می‌کند که در مجموعه بستر آن‌ها هیچ تخته مدار چاپ شده‌ای وجود نداشته باشد. البته گفته شده که سامسونگ و کوالکام برای پیشبرد و تکمیل تکنولوژی FoPLP به طور مشترک با یکدیگر فعالیت و همکاری خواهند کرد.

بنابراین به احتمال زیاد سامسونگ در آینده با شرکت کوالکام هم وارد همکاری می‌شود و از طریق لیتوگرافی 10 نانومتری به تولید انبوه تراشه اسنپدراگون 830 این شرکت می‌پردازد. این موضوع به طور مستقیم به آن معنا خواهد بود اگر که نسل بعدی پرچمداران سامسونگ نظیر گوشی گلکسی اس 8 هم از نظر تراشه شامل دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی شود، سامسونگ به طور مستقیم هر دو نسخه از تراشه‌های نامبرده شده را تولید کرده است.

 

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *