جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جریمه میلیون دلاری اپل

هیئت منصفه دادگاهی در تگزاس، اپل را به‌خاطر استفاده بدون اجازه از تکنولوژی‌های امنیت اینترنت هولدینگ VirnetX، به پرداخت بیش از 302 میلیون دلار غرامت محکوم کرد. آن‌طور که از شواهد پیداست، این تکنولوژی‌ها در نرم‌افزارهایی مانند فیس‌تایم استفاده شده‌اند.

جریمه میلیون دلاری اپل

اپل و VirnetX چندسالی است که بر سر استفاده از این پتنت‌ها با هم مشکل دارند. اختلاف دو شرکت از سال 2010 و زمانی که VirnetX دادخواستی را برعلیه اپل تنظیم و به دادگاه ارائه کرد، کلید خورد. این شرکت مدعی شده بود اپل چهار پتنت این شرکت با موضوع امنیت شبکه را که در دادگاه از آن‌ها با عنوان “شبکه خصوصی مجازی” و “لینک‌های ارتباطی امن” یاد می‌شود بدون اجازه و یا پرداخت سهم، استفاده کرده است. هیئت منصفه دادگاه تشکیل‌شده در سال 2012 میلادی، خسارت 368.2 میلیون دلاری را تایید کرد اما دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد در نحوه محاسبه خسارت، ابهاماتی وجود دارد. در پیگیری مجدد مسئولان VirnetX، دو دادخواست این شرکت برعلیه اپل ادغام شد و در ماه فوریه، هیئت منصفه دادگاه، رقم 625.6 میلیون دلار را به عنوان یکی از سنگین‌ترین حکم‌های صادرشده از سوی دادگاه‌های آمریکایی (در پرونده پتنت‌ها) تایید کرد. در آخرین دادگاه، قاضی Schroeder این حکم را غیرمنصفانه اعلام کرد و در نهایت رقم 302.4 میلیون دلار برای خسارت وارد شده به VirnetX تایید شد.

سخنگوی اپل از اظهارنظر در خصوص حکم صادرشده خودداری کرده است. بر اساس مستندات دادگاه، در صورت ادامه استفاده اپل از پتنت‌های یادشده، حکم سنگین‌تری در انتظار کوپرتینویی‌ها خواهد بود. این در حالی است که VirnetX دادخواست دیگری را هم در خصوص قابلیت‌های امنیتی جدید در سرویس‌های اپل و البته نرم‌افزار iMessage در نوبت بررسی دارد. اکثر دادخواست‌های اینچنینی با موضوع پتنت‌ها، در دادگاه تگزاس رسیدگی می‌شوند.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *